سفرنامه متفاوت تور قشم , راز جنوب!

اولین تجربه من به جنوب ایران با سفری 10 روز اتفاق افتاد ؛ سفری هرچند با هدف قشم اما با تجربه گذر از 7 استان و 7 فرهنگ متفاوت. تجربه شیرین لاندیگراف سواری در خلیج فارس تا سرمای سیرجان!

به گزارش ایسکانیوز، اگر تا امروز جنوب ایران را ندیده اید که شدیداً ضرر کرده اید! و به جای خواندن ادامه مطلب بهتر است کوله سفر ببندید و راهی بندر عباس و قشم و هرمز شوید. اما اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که فکر می کنید قشم را دیده اید هم باید بگویم سخت در اشتباهید! سفر به قشم وقتی با هواپیما در حدود 2 ساعت پرواز کنید و بعد شب را هم در هتل بخوابید و نهایتاً زرنگ باشید و چند جای دیدنی را ببینید و برگردید که سفر نیست!

قشم یعنی ایران ؛ قشم یعنی بندر ؛ قشم یعنی خانه های محلی و تجربه هایی تکرار نشدنی پس اینبار به جای سفرهای کلاسیک و تکراری بیایید سفر جدیدی را برنامه ریزی کنید طبیعت گردی قشم!

برای سفر به قشم از کجا شروع کنم!

اگر اهل سفرهای خاص و پیش بینی نشده هستید و زمان کافی و یک ماشین سرپا و حداقل 3 همسفر اهل دارید! پس بهترین پیشنهاد من سفر با ماشین است. استان به استان تا جنوب؛ یک شب در اصفهان باشید یا شیراز ؛ سیرجان و کرمان ببینید و ماهی های بندر را بخورید. با ماشین وارد لاندیگراف شوید و نهایتاً با ماشین وارد جزیره قشم شوید. ساعت به ساعت این سفر تجربه ها و اتفاقات متفاوتی را تجربه خواهید کرد. تردید نکنید

اما اگر حال رانندگی را ندارید گزینه بعدی قطار است. سفری منظم تر و البته کیف سواری با اتوبوس های دریایی؛ اما اگر با قطار رفتید دست کم اسکان خود را به فکر هتل نباشید, خانه های بومی قشم را با بوی دریا تجربه کنید. گروهی سفر کنید و حتماً تلاش کنید از مناطق بکر قشم دیدن کنید. فراموش نکنید قشم فقط مراکز خرید و جزیره هنگام و یک دره ستارگان نیست. لنج سازی, مراسم زار, لافت گردی و لاکپشت های قشم را از دست ندهید. اگر همراه و یا بلد راه مناسبی با خود ندارید زمان کوتاه سفر خود را به سرگردانی و پیدا کردن آدرس سپری نکنید از همان اول با تورها و لیدرها همراه شوید. البته اکثر تورهای قشم به صورت کلاسیک هستند و فقط رفت و آمد و نهایتاً هتل شما را تامین می کنند اما سفر به قشم بدون طبیعت گردی یعنی از دست دادن عجایب هفتگانه جنوب.

اگر به دنبال یک شرکت طبیعت گردی هستید برای تور قشم من گروه گردشگری ژیوار را پیشنهاد می کنم. که تمرکز اصلی آنها برروی طبیعت گردی و هدفمند بودن سفر است تا اجرای صرف یک تور.

از قشم گردی در نوروز سیراب نمی شوید!

دیدنی‌های قشم که البته تمامی ندارند، نوشتن از عجایب قشم بیشتر به نگه داشتن آب در مشت بسته می‌ماند؛ نمی‌توان جادوی جزیره را در کلمات وصف کرد و به تصویر کشید.

حتی اگر هم وقت زیادی برای دیدن همه نقاط جزیره ندارید، حتما یک روز را به تماشای غروب آفتاب در بندر لافت اختصاص دهید. شهر بادگیرهای خلیج فارس به جرات یکی از زیباترین و ناشناخته ترین مناظر جنوب ایران است.

به قول یکی از دوستان قشم را با احتیاط بگردید! برگشت از قشم به این راحتی‌ها نیست. افسون قشم تا مدت‌ها و شایدتا همیشه گریبانتان را خواهد گرفت.

منبع: تور قشم گرد - http://qeshm.zhiwaar.com

200

منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

کد خبر: 738509

وب گردی

وب گردی