دانشگاه آزاد اسلامی شجره طیبه انقلاب است/ عملکرد دکتر میرزاده با رویکرد علمی و اجرایی موجب ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی شده است

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دکتر میرزاده در دوران مدیریت خود از دو رویکرد علمی و اجرایی برای پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد اسلامی بهره بردند که رویکردی سیاست مدارانه و مثمر ثمر بود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد مهدی زاهدی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در هفتاد و یکمین اجلاس سراسری شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان این نکته که دانشگاه آزاد اسلامی شجره طیبه انقلاب بوده و با فکر و ایده مجاهد کبیر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به بار نشسته است اظهار داشت: بر اساس سخن ایشان که فرمودند: کاری کنیم که فرزندان ما بدون دغدغه وارد دانشگاه شود خوشبختانه امروز با ظرفیت های بالای جذب دانشجو به این مطلوب دست یافته ایم.
وی در خصوص انتصابات دکتر ولایتی به سمت هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: از انتخاب هوشمندانه رهبر معظم انقلاب برای انتخاب دکتر ولایتی کمال تشکر و قدردانی را داریم زیرا ایشان شخصیتی با پشتوانه ی علمی قوی هستند و حضور ایشان موجب شد تا دانشگاه آزاد اسلامی به یک آرامش و بستری مناسب دست پیدا کند.
وی افزود : دکتر میرزاده در دوران مدیریت خود از دو رویکرد علمی و اجرایی برای پیشبرد اهداف دانشگاه آزاد اسلامی بهره برده است که رویکردی سیاست مدارانه و مثمر ثمر بود.
وی یکی از خدمات مثبت رییس عالی دانشگاه آزاد اسلامی را حرکت دانشگاه به سمت تامین هزینه ها در حوزه هایی مانند اقتصاد دانش بنیان دانست و ادامه داد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر خوبی قدم نهاده است و در سال جاری سعی بر این دارد که با افزایش بودجه پژوهشی پیشرفت خود را در این زمینه بالا ببرد.بعلاوه رویکرد آمایش سرزمین که هماهنگ با سیاست های کلان کشور بوده یکی دیگر از عملکرد های مثبت این مجموعه علمی است.

وی عنوان کرد: در سیاست های کلان کشور در شورای انقلاب فرهنگی و قوانین مصوب سال های اخیر نگاه به مجموعه های علمی یک نگاه اقتصادی بود در همین راستا دولت حمایت های ویژه ای را برای اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه ها قرار داده است که شامل هر دو گروه دانشگاه های دولتی و خصوصی می شود.

وی در این خصوص ادامه داد: به تمام مجموعه های علمی کشور برای نزدیک کردن صنعت دانشگاه و ماموریت گرا کردن حوزه دانش پیشنهاد می کنیم که از این فرصت طلایی استفاده و حداکثر بهره برداری را انجام دهند.

زاهدی خاطرنشان کرد: اگر با صنایع و بنگاه های اقتصادی که گردش مالی مناسبی را دارند تعهد کنیم که تا ۱۰درصد مالیاتشان صرف قرار داد با موضوعات پژوهشی دانشگاه ها شود و در همین حین از یک تخفیف مالیاتی نیز برخوردار شوند تا حد زیادی می توانیم ارتباط بین صنعت و دانش کشور را برقرار ساریم.

وی با اشاره به رویکرد کشور ، نظام ، شورای انقلاب فرهنگی و مجلس به آینده دانشگاه ها افزود: ما به دنبال این هستیم که دانشگاه های آینده ما دانشگاه هایی کارآفرین باشند. دانشگاه هایی که خلاق،نوآور، مهارت محور،کارافرین و در عین حال خروجی آنها افرادی مومن ،متدین،با ایمان و با باوری رو به اعتلا و پیشرفت کشور باشند.

وی در پایان گفت: دانشگاه های ما باید در مسیر تبدیل علم به ثروت در یک چهارچوب ایرانی اسلامی و برگرفته از مسیولیت و رسالتی متعهدانه به کشور و انقلاب باشد. در همین راستا حضور دکتر ولایتی به عنوان هیات موسس دانشگاه ازاد اسلامی می تواند پیشران حرکت به سمت نسل چهارم این دانشگاه باشد.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/ منتشر کننده: محمد جواد آخوندی

کد خبر: 739816

وب گردی

وب گردی