وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: حوزه زنان، حوزه فرصت محور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نیازمند اصلاح نگاه و نگرش در حوزه زنان هستیم زیرا این عرصه، حوزه فرصت محور است و به هر میزان در این زمینه سرمایه گذاری کنیم به همان میزان هم می توانیم از ظرفیت ها و توانایی های زنان در عرصه های مختلف بهره برداری کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در آیین بزرگداشت مقام زن و روز مادر در سالن سینمایی این وزارتخانه با بیان این مطلب افزود: برای تداوم حیات تربیتی به الگوسازی نیازمندیم و زنان در این الگوسازی نقشی بی بدیل دارند.

وی با اشاره به شهادت یکی از زنان در فاجعه منا و زیارت وی به نیابت از مقام معظم رهبری، ادامه داد: این امر یک پیام روشن دارد که همه فرضیه هایی که شکاف میان تلاش و خلاقیت های زنان ایجاد کرده را رد می کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برخی شهیدان و همسران آن ها گفت:امروز زنان در حوزه تالیف به سرعت در حال رشد و جهش هستند. و صدا وسیما می تواند زنان فعال در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی و هنری را به جامعه معرفی کند.

صالحی امیری ادامه داد: کودک، نوجوان و جوان برای انتخاب مسیر تربیتی به الگو سازی نیازمند است و زنان در این مسیر نقشی بی بدیل دارند.

وی با اشاره به نگرش های گذشته به زنان تصریح کرد: یکی از نگرش های گذشته به زنان نگاه انزوا گزینی بود. در این نگاه هرگونه فعالیت اجتماعی زنان را نفی می کردند.

صالحی امیری ادامه داد: نگاه دوم به زنان نگاه ولنگاری بود. این نگرش نگاهی ابزاری به زنان داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: زنان در ایران دارای تبار تاریخی و ظرفیت بزرگ فرهنگی هستند و مغلوب فرهنگ غرب نمی شوند.

وی در ادامه گفت: سومین نگرش به زنان در اندیشه امام تعریف می شود. اندیشه امام به زنان نگاهی اسلامی و عقلانی است. نگاه اسلامی مبتنی بر اندیشه اسلام ناب محمدی و نگاه عقلانی مبتنی بر واقعیت های جامعه است.

صالحی امیری در عین حال تصریح کرد: هر کسی تبعیض جنسیتی را روا بداند با اندیشه امام مقابله کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اندیشه مقام معظم رهبری درباره زنان نگاهی بلند است ادامه داد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی بر نفی تبعیض جنسیتی در حوزه های مختلف مدیریتی شده است و این نگاه باید افزایش یابد.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: دیگر نگاه این وزارتخانه به زنان، نگاه فرصت محور و نگاه عالمانه است.

وی با اشاره به دیگر نگاه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نگاه های منصفانه و شرافتمندانه، ارزش گرایانه، فرهنگی، انسانی، آینده نگر و پرهیز از نگاه ابزاری را از دیگر نگرش های این وزارتخانه نسبت به زنان برشمرد.

وی در عین حال تاکید کرد: باید جایگاه زنان را به رسمیت شناخت و بسترهای لازم را برای ارتقای آن ها فراهم آورد.
صالحی امیری با اشاره به مقام والای حضرت فاطمه (س) گفت: امیدوارم همگی ما گفتمان فاطمی داشته باشیم و راه، عمل و گفتار ما در مسیر فاطمی باشد.

در این مراسم از زنان نمونه این وزارتخانه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر شد.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم از سایت امور بانوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 740766

وب گردی

وب گردی