بیانیه مجمع زنان اصلاح طلب به مناسبت آغاز ثبت نام انتخابات شوراها

مجمع زنان اصلاح‌طلب در آستانه شروع ثبت نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مجمع زنان اصلاح‌طلب در آستانه شروع ثبت نام کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیانیه‌ای صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«یکی ازدستاوردهای مهم جمهوری اسلامی ایران ، مشارکت مردم درتعیین سرنوشت خود است این مشارکت زمینه مسئولیت پذیری مردم را درهمه عرصه‌ها فراهم نموده به نحوی که امروز استقلال و آزادی کشور مرهون همین مشارکت می باشد و انتخابات که درهر زمان زمینه ساز مشارکت و آراء مردم است ، همواره سرنوشت این کشور و مقدرات آن را رقم زده است.

یکی از نهادهای مردمی که با اهتمام دولت اصلاحات هویت یافت شوراهای شهر و روستا است. شوراها تجلی گسترده و فراگیر مسئولیت پذیری آحاد جامعه در شهر و روستا برای اداره بهتر شهر وتلاش برای فراهم آوردن زندگی بهتر هر ایرانی است.

شوراهای شهر گرچه در برخی شهرهای بزرگ با فراز و فرودهایی همراه بوده است اما تاثیر شگرف شوراها بر به‌سازی مدیریت شهری و واگذاری و انجام بسیاری از امور توسط معتمدان مردم و ارائه خدمات مفید و ماندگار بر کسی پوشیده نیست . شوراهای اسلامی شهر و روستا به مثابه نهاد بزرگ اجتماعی ، اقتصادی و خدماتی پناهگاه مردم در بهبود امور شهری و زندگی می‌باشد اگر چه تا انجام وظایف مطلوب فاصله‌ای معنی دار دارد. براین اساس باور ما بر این است که باید با رویکردهای نوین علمی ، حرفه ای و اجتماعی از جمله توسعه مشارکت زنان در مدیریت شهری ، برخی از کاستی های مسیر خدمت به مردم را برطرف نمود.
اگر شهر ما خانه ما باشد پس همه کسانی که در آبادی و مدیریت خانه‌ها نقش‌آفرین هستند باید زمینه مشارکت ومسئولیت پذیری شان در امور شهری و اداره شهر و روستا فراهم گردد اگر زندگی توام باعزت و رفاه و آرامش در محیط خانواده مرهون زنان با کفایت است پس باید زمینه حضور زنان فراهم شود تا به تبع آن شهرها نیز از رفاه و اسایش برخوردارگردند. اگر سلامت زندگی از حیث اجتماعی و اقتصادی و اخلاقی در محیط خانواده برای ایرانیان مسلمان ارزش مضاعفی دارد پس باید زندگی شهری نیز ، زندگی اخلاقی و به دور از تبعیض و فساد و روابط ناسالم اجتماعی باشد . اگر پشت هر موفقیتی در جامعه حضور زنان در میان است پس بگذاریم زنان خود در موفقیت‌های اجتماعی و زندگی شهری جلودار باشند.
مجمع زنان اصلاح طلب به نمایندگی ازهمه زنان فرهیخته و متعهد کشور که نگران آینده ایران و پیشرفت فرزندان این مرز و بوم است و معتقد است با تکیه بر روشهای اصلاحی و در پرتو قانون و خردجمعی می‌توان ، تبعیض‌ها، فسادها ، محرومیتهای اقتصادی واجتماعی ورفاهی را کاهش داد مشروط بر اینکه زمینه برای مشارکت موثر و فراگیر زنان در مدیریت شوراهای شهر و روستا فراهم گردد. انتخابات شوراهای شهر و روستا فرصت مغتنمی است که از حضور زنان شایسته و متعهد دعوت گردد تا با ثبت نام در انتخابات پیش رو بار دیگر با تکیه بر اراده پیش برنده خود و ساماندهی توانایی خویش برای حضور در شوراها گام سوم برنامه اصلاحات را سرافرازنه آغاز نمایند و این فرصت فراهم آمده را برای بروز شایستگی های خود در مسئولیت پذیری مدیریت امور شهری ارج نهند.
پرواضح است که مجمع زنان اصلاح طلب در همه مراحل کار پشتیبان و راهنمای همه زنان ایران زمین که دل درگرو اعتلای نام ایران دارند خواهد بود.

۳۰۱/۳۰۰

کد خبر: 741975

وب گردی

وب گردی