با استفاده از جذب توریست می توان میان فرهنگ های مختلف ارتباط بیشتری ایجاد کرد

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت:با استفاده از جذب توریست و گردشگرها چه از داخل و چه از خارج از کشور می توان میان فرهنگ های مختلف ارتباط بیشتری ایجاد کرد و فرهنگ های بومی هر منطقه را بیشتر معرفی کرد.

دکتر حسین پیمان در گفتگو با ایسکانیوز با اشاره به پتانسیل دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه گردشگری و رونق سنعت توریسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است از خدمات رفاهی خود در جهت ساختارهای فرهنگی جامعه از جمله حوزه گردشگری و صنعت توریسم استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از جذب توریست و گردشگرها چه از داخل و چه از خارج از کشور می توان میان فرهنگ های مختلف ارتباط بیشتری ایجاد کرد و فرهنگ های بومی هر منطقه را بیشتر معرفی کرد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر آنکه می تواند در این زمینه فعالیت کند می تواند اقدامات مناسبی در راستای معرفی این فرهنگ بومی استفاده کند.

ریاست سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر این امکانات می تواند در این زمینه باعث تبادل فرهنگ میان فرهنگ ایرانی و سایر کشورها شود و از پتانسیل بالایی برخوردار است و خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با دیدگاه آمورشی به حوزه گردشگری می نگرد و می تواند از تمامی توانایی های خود در این حوزه استفاده کند.

وی با اشاره به طرح شناساندن مفاخر فرهنگی و ادبی اضافه کرد: همان طور که می دانید یکی از مشکلاتی که در حال حاضر جوامع بشری با آن مواجه هستند در زمینه هویت علمی ، منطقه ای و فردی است که در حال حاضر جوانان ما با آن دست و پنجه نرم می کنند. من معتقدم طرح شناساندن مفاخر فرهنگی و ادبی دانشگاه آزاد اسلامی به جوانان ما در راستای شناختن ملی و منطقه ای خودکمک بسیاری خواهد کرد.

دکتر پیمان تاکید کرد: ما بیشتر مفاخر خود را درسطح ملی به خوبی می شناسیم اما ممکن است بسیار از مفاخر ادبی و فرهنگی در سطح منطقه ای وجود داشته باشند که از زندگی و آثار آن ها غافل شده ایم و این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی باعث می شود ما از این گنجینه های گرانبها و آثار آن ها استفاده کنیم .

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار دهنده:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 742794

وب گردی

وب گردی