کشته شدن دو مظنون القاعده در حمله پهپادی جدید در یمن

منابع امنیتی یمن از کشته شدن دو تن از مظنونان وابسته به القاعده در پی حمله پهپادی جدید در مرکز یمن خبر دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، این منابع افزودند که پهپاد مذکور که احتمال می‌رود آمریکایی باشد عصر جمعه این دو مظنون وابسته به القاعده را در منطقه صومعه واقع در استان البیضاء زمانی که سوار بر موتور بودند هدف‌ قرار دادند. القاعده در این منطقه حضور و فعالیت دارد.

پنجشنبه گذشته، دو سرکرده القاعده نیز که از نزدیکان رهبر سابق القاعده بودند در پی دو حمله پهپادی در مرکز و جنوب یمن کشته شدند.

آمریکا از زمان انتصاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در ژانویه حملات علیه این سازمان را در استان‌های ابین و شبوة در جنوب و البیضاء در مرکز یمن بیشتر کرده است.

پیشتر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تاکید کرده بود، از ۲۸ فوریه تاکنون بیش از ۷۰ حمله هوایی در یمن انجام داده است.

واشنگتن "القاعده در شبه جزیره عرب" را از خطرناک‌ترین شاخه‌های القاعده در جهان به شمار می‌آورد.

در این راستا روزنامه نیویورک تایمز در ماه مارس فاش کرد که دونالد ترامپ به نظامیان آمریکایی چراغ سبز برای انجام حملات هوایی یا عملیات کماندوها در یمن بدون مراجعه و کسب اجازه از کاخ سفید را داده است.

یمن از سال ۲۰۱۴ میلادی شاهد درگیری مسلحانه بین انصارالله و نیروهای دولت عبدربه منصور هادی، رئیس جمعور مستعفی یمن است. صنعاء، پایتخت یمن در سپتامبر همان سال به دست انصارالله و هم‌پیمانانش افتاد.

همچنین در مارس ۲۰۱۵ میلادی درگیری‌ها با دخالت عربستان در راس ائتلاف عربی و پس از کنترل انصارالله بر اکثر مناطق یمن شدت یافت.

گروه‌های مسلح و در راس آنها القاعده و داعش نیز از این درگیری‌های مسلحانه برای تقویت نفوذشان به خصوص در جنوب یمن سوءاستفاده کردند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 746055

وب گردی

وب گردی