ثبت سه‌هزارمین نانومحصول در بانک داده دانمارک/سهم بیشتر نانونقره در تولید محصولات

بانک اطلاعات محصولات مبتنی بر فناوری‌نانو دانمارک 3 هزارمین نانو محصول خود را در حالی به ثبت رسانده است که «نقره» بیشترین سهم را در میان نانو مواد مورد استفاده در محصولات ثبت‌شده دارد.

به گزارش ایسکانیوز، بانک اطلاعات محصولات مبتنی بر فناوری‌نانو موسوم به Nanodatabase در دانمارک، هفته گذشته سه هزارمین نانو محصول خود را به ثبت رساند. این بانک اطلاعاتی با حمایت انجمن تحقیقات اروپا راه‌اندازی شده است.

Nanodatabase یک بانک اطلاعات محصولات فناوری‌نانو بوده که توسط دپارتمان مهندسی محیط زیست در دانشگاه صنعتی دانمارک ایجاد شده است. در ایجاد این بانک، انجمن اکولوژی دانمارک و انجمن مصرف‌کنندگان دانمارک نیز مشارکت داشته‌اند.

مسؤولان این بانک اطلاعاتی در 4 آوریل 2017 (15 فروردین 96) سه‌ هزارمین محصول خود را به این بانک اضافه کردند.

بیشترین سهم محصولات این بانک مربوط به بخش سلامت و تناسب اندام با 1845 محصول است و در حدود یک ششم محصولات ثبت شده در این بانک مربوط به بخش خانه و باغبانی شامل 555 محصول می‌شود.

از میان 1845 محصول در بخش سلامت و تناسب‌اندام، کمی بیش از 700 محصول به محصولات بهداشت شخصی مربوط بوده و 400 محصول به البسه و تقریبا 400 محصول دیگر نیز به کالاهای ورزشی اختصاص دارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در این بانک اطلاعاتی، نقره بیشترین سهم را در میان نانومواد مورد استفاده در محصولات دارد. هر چند که در 60 درصد از محصولات این بانک، نوع نانومواد مورد استفاده گزارش نشده است.

این بانک اطلاعاتی دارای یک دستورالعمل برای وارد کردن محصولات توسط صاحبان کسب و کار حوزه فناوری‌نانو است. علاقه‌مندان ابتدا باید قفسه مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس محصول خود را وارد بانک کنند.

برای این کار باید نام محصول، تولیدکننده، آدرس و پایگاه اینترنتی نیز درج شود. در انتها یک تصویر از محصول نیز باید بارگزاری شود. بعد از اینکه این بانک اطلاعاتی، محصول گزارش شده را دریافت کرد، با بخش محیط زیست دانشگاه تماس گرفته تا محصول مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تایید در بانک درج شود.

200/202

منبع: ایسنا

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندی

کد خبر: 746341

وب گردی

وب گردی