پرداخت تسهیلات پست بانک به طرح های اشتغالزای روستایی از فردا

مدیرعامل پست‌ بانک از پرداخت تسهیلات بانکی با سود 10 درصدی به روستائیان سراسر کشور خبر داد و از آنان خواست برای دریافت این تسهیلات از فردا به شعب این بانک مراجعه کنند.

به گزارش ایسکانیوز،‌خسرو فرحی درباره داشتن طرح های اشتغالزا و تولیدی را از شروط اصلی پرداخت تسهیلات بانکی دانست و گفت: پست بانک به روستائیانی که طرح های آنان در کارگروه های کارشناسی پذیرفته شود بدون محدودیت و درنظر گرفتن سقف مشخصی به آنان وام می پردازد .

وی با اشاره به اینکه وام روستائیان از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود بازپرداخت آن را 7 ساله اعلام کرد و افزود: این تسهیلات به طرح هایی اختصاص می یابد که برای بخش های کشاورزی ، آب ، شیلات ، دامداری ، صنایع دستی و سایر فعالیت های روستایی ارائه شود .

فرحی مهمترین برنامه پیش روی پست بانک را در سال اقتصاد مقاومتی ، حمایت بیشتر از تولید و اشتغال در روستاهای کشور دانست .

وی با اشاره به اینکه پست بانک در سال 95 نیز به بیش از 72 هزار نفر از روستائیان وام بانکی پرداخت کرده است میانگین تسهیلات آنان را 15 میلیون تومان اعلام کرد .

فرحی همچنین از راه اندازی سامانه یکپارچه بانکی در همه باجه ها و شعبه های سراسر کشور پست بانک خبر داد و گفت: با راه اندازی این سامانه همه خدمات بانکی برای روستائیان بصورت آنلاین و برخط در بسترهای آی تی و اینترنت بانکینگ و موبایل بانکینگ قابل ارائه است .

وی تعداد باجه ها و شعبه های پست بانک را در روستاهای سراسر کشور بالغ بر 12 هزار شعبه برشمرد و از اینکه در برخی خدمات این بانک با کندی و یا به صورت ناقص ارائه می شد ابراز تاسف کرد و افزود : از این پس با راه اندازی این سامانه علاوه بر اینکه هیچ مشکلی برای ارائه خدمات بانکی به روستائیان ایجاد نخواهد شد همه این فعالیت ها با اطمینان انجام می شود .

فرحی خاطرنشان کرد: سامانه یکپارچه بانکی پست بانک این امکان را فراهم کرده است تا به صورت برخط فعالیت همه دفاتر و شعبه ها بازرسی شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 746691

وب گردی

وب گردی