رییس ستاد انتخابات کشور:تا کنون 86 داوطلب در انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کرده اند

احمدی گفت: تا کنون 86 نفر با حضور در ستاد انتخابات کشور به عنوان داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نام نویسی کردند.

به گزارش ایسکانیوز 'علی اصغر احمدی 'در جمع خبرنگاران افزود:تا این ساعت - 14 و 30 دقیقه - 86 نفر برای ثبت نام به ستاد مراجعه کرده اند که از میان آنها یک نفر زن و مابقی مرد بودند.

احمدی افزود: از میان نامزدهای ثبت نام شده ، مسن ترین داوطلب 79 ساله و جوانترین داوطلب 21 ساله است .

در قانون محدودیت سنی و محدودیت مدرک تحصیلی نداریم.

وی ادامه داد: از این تعداد 17 نفر دارای مدرک دیپلم، چهار نفر دارای مدرک فوق دیپلم، 13 نفر دارای مدرک لیسانس، 19 نفر دارای فوق لیسانس، پنج نفر دارای مدرک دکترا و چهار نفر دارای مدرک حوزوی هستند.

رییس ستاد انتخابات کشور همچنین در خصوص شرایط نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ضمن تشکر از کسانی که احساس مسوولیت می کنند و برای نام نویسی مراجعه می کنند متاسفانه در قانون درباره مدرک تحصیلی و شرایط سنی چیزی ذکر نشده است.

احمدی افزود: داوطلب انتخابات ریاست جمهوری باید رجل سیاسی و مذهبی، ایرانی اصل ، دارای تابعیت جمهوری اسلامی ایران، مدیر و مدبر ، دارای حسن سابقه،امانت و تقوا و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشد.

وی ادامه داد: از کسانی که با این شرایط به ستاد انتخابات کشور مراجعه می کنند نام نویسی می کنیم اما خواهش من از افراد این است که بدانند برای چه کاری می خواهند نام نویسی کنند و شورای نگهبان را به زحمت نیندازند.

*‌* نام نویسی از نامزدهای ریاست جمهوری تا 26 فروردین ادامه دارد

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تا 26 فروردین ماه ادامه خواهد داشت و تنها مرجع رسیدگی به صلاحیت شورای نگهبان است که شورا نگهبان پنج روز پس از پایان ثبت نام وظیفه بررسی صلاحیت داوطلبان را دارد و اگر نیاز بود پنج روز دیگر نیز قابل تمدید است.

احمدی افزود: در نهایت تا هفتم اردیبهشت لیست نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ابلاغ و ما نیز به نامزدهای تایید شده ابلاغ می کنیم و از هشتم اردیبهشت ماه کار تبلیغات آغاز می شود.

خبرنگار:درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 747027

وب گردی

وب گردی