مراسم سوگواری وفات حضرت زینب (س) در ویژه برنامه «شبستان» و پرداختن به اعتکاف در «شمعدانی» دو خبر امروز رادیو تهران است.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبردریافتی، شبکه رادیویی تهران برنامه «شبستان» را ویژه شب وفات حضرت زینب (س) با حضور مداحان و پیرغلامان اهل بیت (ع) اجرا می کند.

همزمان با شب وفات حضرت زینب (س) ویژه برنامه «شبستان» از ساعت ۲۱ امشب ۲۳ فروردین با حضور در هیات جامع مداحان و اجرای مرثیه و مداحی مداحان و پیرغلامان اهل بیت (ع) پخش می شود.

بخشی از برنامه به نوای مداحان اهل بیت (ع) و اجرای مداحی پیر غلامان اختصاص یافته است، اکبر یاری گزارشگر برنامه با حضور در این محفل و گفتگو با عزاداران و مداحان گزارش ها را تهیه می کند.

از دیگر بخش های برنامه «شبستان» بحث کارشناسی برنامه است که خادمیان درباره فصاحت و بلاغت و کرامات حضرت زینب (س) صحبت می کند. نقش حمایتی حضرت در ادامه قیام عاشورا، سیره و زندگانی حضرت زینب(س) و... از دیگر بحث های کارشناسی برنامه است.

ویژه برنامه «شبستان» کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی شبکه رادیویی تهران است که با تهیه کنندگی ساناز باقری و اجرای محمدحسین امیدی مخاطبان را از موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز همراهی می کنند.

رادیو تهران با «شمعدانی» به استقبال اعتکاف می رود

ویژه برنامه «شمعدانی» امشب ۲۳ فروردین با بررسی اهمیت اعتکاف و اعتکاف در ادیان دیگر همراه مخاطبان رادیو تهران خواهد بود.

میثم کطائیان تهیه کننده این برنامه رادیویی گفت: «شمعدانی» عنوان ویژه برنامه‌ای است که به فراخور مناسبت‌های مختلف و مولود ائمه اطهار (ع) با پر رنگ‌تر کردن احادیث امامان معصوم و مصادیق عینی آن روی آنتن شبکه رادیویی تهران می‌رود. این برنامه امشب از ساعت ۲۲ با حضور حجت الاسلام خادم الذاکرین و حسن مداحی پخش می شود.

وی بیان کرد: توضیح و تفسیر اعتکاف، اهمیت و شرایط آن از مواردی است که در برنامه «شمعدانی» به آنها پرداخته می شود. کارشناسان مذهبی برنامه همچنین قرار است درباره علت برگزاری مراسم اعتکاف در ماه رجب و اعمال آن با مخاطبان گفتگو کنند.

500

کد خبر: 747262

وب گردی

وب گردی