عون: هدف از رخدادهای خاورمیانه، تقسیم منطقه و خالی کردن شرق از مسیحیان است

رئیس جمهوری لبنان گفت: آنچه که در شرق رخ می‌دهد، اهداف سیاسی بزرگی دارد که یکی از این اهداف خالی کردن شرق از مسیحیان و تقسیم منطقه به چند کشور کوچک است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سایت اینترنتی النشره، میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در سخنانی تصریح کرد: نقش مسیحیان در لبنان و شرق بر مبنای جنگ نیست. "اورشلیم"(قدس) سرزمینی بود که به جهانیان بشارت صلح را می‌داد، آیا جایز است که الان در جهتی خلاف این امر باشد؟ آیا منطقی است که ما آواره شویم در حالی که این ما بودیم که در این منطقه زندگی می‌کردیم و تمدن را به اروپا و جهان انتقال دادیم؟

وی گفت: آنچه که در شرق رخ می‌دهد، اهداف سیاسی بزرگی دارد که عبارت از خالی کردن شرق از مسیحیان و تقسیم منطقه به چند کشور کوچک است. مهاجرت از شرق به ویژه از اسرائیل مدت‌هاست که آغاز شده است و به عنوان مثال در قدس از ۲۲ درصد از مسیحیان جز یک درصد باقی نمانده است و در موارد دیگر به ویژه در سوریه، عراق و احیانا در مصر، کنیا و لیبی، گروهی به کشتار مسیحیان و همچنین کشتار مسلمانان پرداختند و کلیساها و مساجد را منهدم ساختند.

میشل عون اظهار کرد: پاپ فرانسیس از اوضاع در خاورمیانه مطلع و نگران است و همواره برای کمک به مسیحیان تلاش می‌کند. ما او را در جریان رخدادها در منطقه قرار دادیم و او برای سفر به لبنان اظهار تمایل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: ما لبنانی‌ها ممکن است در مسائلی اختلاف نظر با هم داشته باشیم و برخی معتقدند که این اختلافات بین مسیحیان و مسلمانان است اما واقعیت چیز دیگری است.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 758163

وب گردی

وب گردی