رکورد پروازی ایام نوروز در تهران/ یک سوم مسافران از مهرآباد اعزام شدند

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: از 25 اسفند1395 تا 15 فروردین ماه 1396 تعداد 30 هزار و 253 سورتی پرواز در فرودگاه‌های سراسر کشور انجام شد که از رشد 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

به‌‌گزارش ایسکانیوز از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در طول این مدت سه میلیون و 721 هزار و 956 نفر از هموطنان سفر هوایی را برای سفرهای نوروزی خود برگزیدند که این رقم رشد 16 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
«رحمت‌اله مه‌آبادی» افزود: از میان فرودگاه های کشور، فرودگاه‌های مهرآباد، امام خمینی (ره) و مشهد مقدس رتبه های اول تا سوم را به‌ خود اختصاص دادند به طوری که قریب به یک سوم از مسافران هوایی در نوروز از فرودگاه مهرآباد اعزام و پذیرش شده‌اند.
رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی افزود: فرودگاه مهرآباد در این بازه زمانی رشد 20 درصدی پذیرش مسافر را نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رشد 15 درصدی پروازی را تجربه کرد که براین اساس، 988 هزار و 934 نفر از این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند و 8 هزار و 162 سورتی پرواز نیز در این فرودگاه انجام شد.
مه‌آبادی با اشاره به کسب رتبه‌ دوم فرودگاه امام خمینی (ره) در این بازه گفت: فرودگاه حضرت امام (ره ) توانست میزبان 4 هزار و 591 سورتی پرواز و 676 هزار و 164 مسافر در پروازهای خارجی باشد که این رقم رشد 13 درصدی در آمار پروازی و 10 درصدی در اعزام و پذیرش مسافر دارد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: این مهم در حالی است که برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی، تعداد پروازهای کنترل شده در پایانه هوایی تهران به بیش از 700 پرواز در روز و به رکورد722 سورتی پرواز رسید.
وی افزود: فرودگاه مشهد در این ایام با استقبال از زائران علی ابن موسی الرضا (ع) میزبان609 هزار و 919 زائر و 4 هزار و 198 سورتی پرواز بود که از رشد 18 درصدی پروازها نسبت به مدت مشابه و 22 درصدی در اعزام و پذیرش مسافران حکایت دارد .
مه آبادی افزود: فرودگاه مشهد ضمن کسب رتبه سوم در میان فرودگاه های کشور، از لحاظ میزان رشد پروازی در نوروز 96 رکورد دار کلیه فرودگاه های کشور بود.
به گفته وی ٬ رکورد دیگری که نوروز 96 برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی ثبت شد٬ ارایه خدمات کنترل ترافیک هوایی به بیش از 2100 سورتی پرواز در طول یک شبانه‌روز بود، به طوری که همکاران این مرکز با ارایه سرویس به 2170 سورتی پرواز در 24 ساعت افتخاری دیگر را برای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به ثبت رساندند.
دریافت کمترین گزارش نقص فنی و یا خطای سیستمی در تجهیزات ناوبری هوایی (اعم از تجهیزات ارتباطی، ناوبری، نظارتی) و زیرساخت‌های فرودگاهی در نوروز 96 نکته مهم دیگری بود که مه‌آبادی بر آن تاکید کرد.
وی نوروز امسال را از نظر خدمت‌رسانی و تامین ایمنی مسافران در نوع خود بی‌نظیر عنوان کرد و افزود: با همکاری بخش‌های مختلف شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، برنامه‌ریزی مناسب، سرمایه‌گذاری قابل ملاحظه، بهره‌گیری از زیرساخت‌های نوین ناوبری هوایی به ارزش بیش از 8 هزار میلیارد ریال، هماهنگی موثر با نهادهای مختلف نظامی، انتظامی و مشارکت هموطنان در اطلاع‌رسانی، توانست بالاترین سطح رضایتمندی مسافران را به همراه داشته باشد که در سامانه نظرسنجی شرکت نیز به ثبت رسیده است.

دریافت کننده: محمد حمید جعفری - انتشار دهنده: پورعرب

604

کد خبر: 758909

وب گردی

وب گردی