۱۵ اردیبهشت؛ آخرین مهلت نام نویسی انبارداران در سامانه انبارها

یک مقام مسئول با تاکید بر اینکه انبارداران تا پانزدهم اردیبهشت فرصت دارند در سامانه "انبار و مراکز نگهداری کالا" نام نویسی کنند، گفت:تاکنون ۳۰۰ هزار رکورد انبار در این سامانه ثبت شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ عباس تابش، مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور در بخش خبری ۲۱۱ شبکه یک سیما درباره سامانه «انبار و مراکز نگهداری کالا» افزود: این سامانه به این صورت است که وزارت صنعت، معدن و تجارت به استناد بند ۳ ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به استناد ماده ۲۳ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، شفاف سازی شبکه های توزیع را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: برای این کار چند سامانه در حال طراحی است که یکی از آن ها سامانه «انبار و مراکز نگهداری کالا» است که با مرتبط شدن با دیگر سامانه ها، کار شفاف سازی را انجام می دهد.

تابش ضافه کرد:توصیه ما به انبارداران این است که از مهلت تا ۱۵ اردیبهشت برای نام نویسی استفاده کنند زیرا با دستگاه های دیگر مانند گمرک و سازمان راهداری برای مرتبط شدن با سامانه های مرتبط مکاتبه کردیم.

وی افزود: این ۱۰ سامانه با مرتبط شدن با هم نسبت به شفاف سازی شبکه های توزیع اقدام می کنند.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه به روش های مختلف به گردآوری اطلاعات و داده ها در داخل کشور اقدام می کنیم، گفت: به استناد قانون، دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و دستگاه های عمومی مکلف هستند داده هایی را که در سامانه های مربوط به مراکز نگهداری کالا دارند در اختیار سامانه جامع انبار قرار دهند.

وی ادامه داد: بخشی از داده های ما در هیچ سامانه ای عضو نیست و انباردارهای غیر رسمی شاید تاکنون لزومی برای عضویت در سامانه انبار نمی دیدند.

تابش افزود: به استناد قانون هر جایی که قرار است بارنامه برای آن صادر شود و هر جایی که کالای مازاد بر مصرف در آن نگهداری می شود «انبار» نامیده می شود و باید در سامانه عضو شوند.

وی تاکید کرد: همه انباردارانی که به هر علتی در سامانه نام نویسی نکردند از این فرصت استفاده کنند و در مهلت مقرر تا ۱۵ اردیبهشت ثبت نام کنند.

تابش با اشاره به اینکه هم به شفافیت شبکه توزیع و هم به روان بودن تجارت باید توجه کنیم، گفت: در این زمینه به هیچ وجه به موضوع مالیات ورود نمی کنیم.

وی افزود: سایت انبارها با توجه به نوع تخصص آن ها متفاوت است.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402

کد خبر: 759152

وب گردی

وب گردی