دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ حزب و جناحی گرایش ندارد/ هجمه‌ها به دانشگاه برای رقابت‌های سیاسی است

نماینده مردم شبستر معتقد است که در چالش بزرگ اقتصادی کشور باید مدیریت دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز، معصومه آقاپور، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در بررسی عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی که یادگار آیت‌الله هاشمی است، باعث ارتقای تحصیلی و اقتصادی کشور شده است و در تمام شهرستان‌های دورافتاده اکنون دانشگاه دارد.»

این نماینده مجلس درباره عملکرد مدیریت این دانشگاه، ادامه داد: «دکتر میرزاده بهترین مدیریت را در این دوران داشت، در شرایط سخت تحریم که بودجه کشور با مشکلات زیادی مواجه بود، و در وضعیتی که به خاطر هرم سنی، با کمبود دانشجو و متقاضیان روبرو هستیم،‌ دکتر میرزاده توانست دانشگاه آزاد اسلامی را به درستی مدیریت کند که کار بزرگی است.»

آقاپور گفت:‌ «در شرایطی که از یک سو، دانشجو کم شده و از سوی دیگر، تعداد دانشگاه‌ها زیاد شده است و در عین حال، کشور ما به سمت تخصص‌گرایی می‌رود؛ دکتر میرزاده توانستند دانشگاه را سرپا نگه دارند و اجازه ندهند مشکلات به این دانشگاه آسیب برساند. این یک هنر بسیار بزرگ است و جای تقدیر دارد. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی باعث شد که مجوز سایر دانشگاه‌ها صادر شود و رقابتی در میان دانشگاه‌ها به وجود آید که این هم جای تشکر دارد.»

او درباره رتبه‌های بین‌الملی دانشگاه آزاد اسلامی و ارتقای علمی این دانشگاه افزود: «رتبه‌ها، سطح علمی و مقاله‌ها به‌خاطر تلاش‌های دکتر میرزاده،‌ هیات علمی و دانشگاه آزاد اسلامی و اهمیتی است که مدیریت این دانشگاه به علم و دانش می‌دهد؛ دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکاناتی که دارد، در خاورمیانه و آسیا جایگاه خوبی به دست آورده و رتبه جهانی این دانشگاه نیز مطلوب و خوب است.»

نماینده مردم شبستر در مجلس ادامه داد: «اگر دانشگاه آزاد اسلامی و رتبه‌های علمی این دانشگاه با سایر دستگاه‌های کشور مقایسه شود می‌بینید که اصلا قابل قیاس نیست. واقعا این دانشگاه رشد خیلی خوبی داشت. مثلا اگر رتبه و عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی را با صنعت خودروسازی مقایسه کنید می‌بینید که عملکرد این دانشگاه به چه شکل بوده است و چه وضعیت خوبی دارد.»

آقاپور همچنین به مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «افرادی که در دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شده‌اند همگی با اخلاق رفتار می‌کنند و تعامل خوبی دارند. من از همین جا از همه همکاران دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر میرزاده، هم تشکر می‌کنم و هم خسته نباشید می‌گویم. به نظر من در چالش بزرگ اقتصادی کشور باید مدیریت آقای دکتر میرزاده ادامه داشته باشد.»

او درباره هجمه به دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه انتخابات گفت: «این هجمه‌ها به‌خاطر رقابت سیاسی است. در رقابت اتهام و دشمنی به وجود می‌آید اما دانشگاه آزاد اسلامی به هیچ حزب و جناحی گرایش ندارد، ممکن است دانشجویان در جمع‌های خودشان بحث‌های سیاسی داشته باشند، همانطور که اکنون در جمع‌های خانوادگی هم بحث سیاسی است، نمی‌توان جلوی تفکر مردم و دانشجویان را گرفت اما ‌دانشگاه آزاد اسلامی نه دنبال گرایش به جریان‌های سیاسی است و نه چنین هدفی را دارد.»

منبع: آنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 760552

وب گردی

وب گردی