پذیرش ۷۰۰ دانشجو به صورت همزمان در کتابخانه واحد علوم و تحقیقات

دومین دوره جایگاه کتاب سال دانشگاه آزاد اسلامی (جایزه ابن‌سینا) از بعد از ظهر امروز با حضور دکتر اشرف بروجردی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس کتابخانه ملی، دکتر احمد احمدی، رئیس سازمان سمت، دکتر صامت سرپرست معاونت فرهنگى و دانشجویى دانشگاه آزاد اسلامى و سایر مسئولان و اعضای هیات علمی در واحد علوم‌ تحقیقات برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این مراسم دکتر علی عباسپور، رئیس واحد علوم و تحقیقات با درود بر روح و روان امام راحل و آرزوی تندرستی برای مقام معظم رهبری و با خیرمقدم به استادان و اندیشمندان گفت: ما افتخار می‌کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی به مجموعه‌ای تبدیل شده است که یکی از ارکان مهم پیشرفت علمی کشور است و نقش مهمی در انتشار آثار علمی و فرهنگی دارد و می‌تواند ایران اسلامی را در این عرصه‌ها پیش ببرد و تقویت کند.

رئیس واحد علوم و تحقیقات ادامه داد: یکی از بهترین مراکز اسناد و کتابخانه‌های دانشگاهی در این واحد مستقر است که دو سال پیش از سوی دکتر روحانی افتتاح شد و از مراکز مهم و بی‌نظیر در کشور و شاید در منطقه است.

او گزارشی درباره وضعیت کتابخانه این دانشگاه ارائه کرد و گفت: کتابخانه واحد علوم و تحقیقات 50هزار مترمربع فضا دارد و همزمان 700 دانشجو می‌توانند در این فضا مطالعه کنند. تلاش ما این است تا بتوانیم این کتابخانه را در طول شبانه‌روز بازنگه‌داریم. واحد علوم و تحقیقات حدود 30هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری و حدود 10هزار دانشجوی کارشناسی دارد و تمام تلاش ما این است تا بهترین فضا را برای آن‌ها فراهم کنیم. در‌حال‌حاضر دانشجویان در این کتابخانه می‌توانند به 50هزار عنوان پایان‌نامه خود واحد علوم‌ و تحقیقات، 40هزار پایان‌نامه سایر واحدها، یک‌میلیون و 500هزار کتاب دیجیتال و 50 میلیون مقاله دیجیتال دسترسی داشته باشند.

او افزود: این مرکز فقط متعلق به واحد علوم و تحقیقات نیست و همه دانشجویان کشور می‌توانند از آن استفاده کنند و امیدواریم مرکزی برای پیشرفت علم در کشور باشد.

عباسپور در پایان گفت: امیدواریم تلاش ما در این واحد دانشگاهی و کل مجموعه دانشگاه‌ آزاد اسلامی بتواند به اهداف مقام معظم رهبری برای تحقق پیشرفت علمی ایران جامه عمل بپوشاند و نیز بتواند اهداف آیت‌الله هاشمی را که موسس دانشگاه و از ایده‌پرداران آن است، تحقق بخشد و در نهایت ایران اسلامی را در پیشرفت علمی بیش از پیش یاری برساند.

کد خبر: 760569

وب گردی

وب گردی