گذر از چالش های زیست محیطی نیازمند رعایت ضوابط محیط زیستی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان به مناسبت روز زمین پاک (دوم اردیبهشت) در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان گفت: برای گذر از چالش های زیست محیطی قطعا نیاز به برنامه مدون، ضوابط و دستورالعمل است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی محیط زیست کردستان، عبدالوحید ریاضی فر عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن می فرماید زمین را آسایشگاه انسان قراردادیم و این آسایشگاه امروز به دلیل کم توجهی انسان ها به دلیل آلودگی های مختلف در معرض خطر و نابودی قرار گرفته است.
ریاضی فر با اشاره به تصویب لایحه هوای پاک در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: پایش منابع خانگی آلوده کننده هوا، رصد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا، رسیدگی به وضعیت پارازیت و افزایش سه برابری مجازات آلودگی هوا از جمله مفاد این لایحه است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان به میزان سرانه تولید زباله در استان اشاره کرد و افزود: میانگین تولید زباله دراستان 97 هزار کیلوگرم در ماه است و به ازای هر نفر هم به طور متوسط در سال دراستان 934 گرم زباله تولید می شود.
وی سرانه تولید زباله در شهرستان سنندج به ازای هر نفر را 820 گرم ذکر وخاطرنشان کرد: سرانه تولید زبانه به ازای هر نفر در مریوان هزار و 180 گرم، در بانه هزار و 160 گرم و درسروآباد هم هزار و 160 گرم است.
وی با بیان اینکه مجموع تولید سالانه پسماندهای شهری در استان 340 هزار تن و پسماندهای روستایی هم 80 هزارتن در سال است، اضافه کرد: یکی از مسائل حائزاهمیت در مدیریت پسماند، فرهنگ سازی است و رسانه ها در این زمینه می توانند بسیار تاثیرگذار عمل کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از سفر رییس سازمان محیط زیست کشور به استان خبرداد و گفت: دکتر ابتکار 23 اردیبهشت به استان ما سفر می کنند و قطعا ارائه راهکاری برای برطرف کردن مشکل مذکور یکی از مسائلی است که در این سفر مطرح خواهیم کرد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 761037

وب گردی

وب گردی