صعود نمایندگان ایران در آسیا؛ سخت اما شدنی

نگاهی به لیگ قهرمانان آسیا و چهار نماینده ایران که همه به دنبال صعود هستند.

به گزارش ایسکانیوز، هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا و ایرانی ها در حسرت پیروزی برابر حریفان آسیایی ماندند؛ 3 تساوی و یک شکست حاصل نتایج 2 روز اخیر نمایندگان ایران بود. رقم خوردن این نتایج باعث شد تیم ها در هفته آخر دور گروهی برای کسب مجوز صعود تلاش می کنند. نگاهی به شرایط چهار نماینده ایران:

پرسپولیس؛ همه نگاه ها به دیدار همزمان

شاگردان برانکو ایوانکوویچ با وجود درخشش در لیگ برتر در لیگ قهرمانان آسیا نتوانستند به خوبی آمادگی خود را نشان دهند. مساوی با الریان، مسیر صعود پرسپولیس را سخت کرد و تساوی با الهلال، می‌توانست پرونده آن‌ها را در این دوره از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا ببندد. با این وجود، شکست پرگل الریان از الوحده شانس صعود آن‌ها را زنده نگه نداشت تا همه چیز به دیدار بعدی موکول شود. از 9 حالت دو بازی روز آخر، پرسپولیس فقط در دو حالت صعود می‌کند اما شاید در زمین، شانس آن‌ها انقدر هم کم نباشد.

پرسپولیس باید در بازی آخر، الوحده را شکست دهد. هر نتیجه‌ای غیر از برد پرسپولیس، با حذف آن‌ها همراه خواهد شد. برد یک طرفه و 5-1 الوحده مقابل الریان، نشان می‌دهد پرسپولیسی‌ها خیلی هم کار راحتی برای شکست این تیم ندارد. در صورت برد پرسپولیس مقابل الوحده آماده، آن‌ها می‌توانند امیدوار باشند در بازی همزمان هم اوضاع به نفع آن‌ها جلو برود.

الریان با شکست الهلال در قطر. صعودش را قطعی می‌کند و پرسپولیس با هر نتیجه‌ای حذف خواهد شد. هر نتیجه‌ای غیر از برد الریان، به نفع پرسپولیس است و تیم برانکو با شکست الوحده به دور بعد می‌رود. در صورتی که الهلال در قطر پیروز شود یا یک مساوی بگیرد، صدرنشین گروه خواهد شد و پرسپولیس با شکست الوحده، به عنوان تیم دوم به دور بعد می‌رود. مسیری که شاید سخت باشد، اما هنوز غیر ممکن نیست.

استقلال خوزستان؛ راهی هموار برای صعود

قهرمان فصل گذشته فوتبال ایران که اولین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می کند، با گل دقایق پایانی سلمان بحرانی به صعود امیدوارتر شد. استقلال خوزستان رده دومی خود در گروه B لیگ قهرمانان آسیا را حفظ کرد و می تواند هفته آخر با یک پیروزی یا تساوی خانگی مقابل الجزیره امارات قعرنشین این گروه به عنوان تیم دوم صعود کند. در این گروه صدرنشینی لخویا تضمین شده است و شاگردان پورموسوی نیز شانس زیادی برای صعود دارند تا احتمالا با الهلال در دور بعدی روبرو شوند.

ذوب آهن؛ تنها یک برد تا صعود

در گروه C تنها العین توانسته صعود خود را قطعی کند و جنگ صعود برای الاهلی و ذوب آهن در روز آخر وجود خواهد داشت. تنها تفاوت 2 تیم این است که نماینده عربستان با یک تساوی در بازی خانگی خود در قطر می تواند به دور بعدی برسد اما شاگردان مجتبی حسینی باید به برتری برسند. این دوئل حساس در هفته آخر حکم مرگ و زندگی را برای نماینده ایران دارد و ذوب آهن محکوم به برد الاهلی عربستان است.

استقلال تهران؛ صدرنشینی هدف اصلی شاگردان منصوریان

در شرایطی که تیم منصوریان می توانست با برتری خانگی مقابل الاهلی تا حدودی خیال خود را بابت صدرنشینی در گروه A راحت کند، این اتفاق رخ نداد و استقلال با 8 امتیاز و به دلیل بازی رودررو در رده دوم قرار دارد. حالا صعود آبی پوشان تقریبا قطعی شده چون این تیم نسبت به 2 تیم لوکوموتیو و التعاون از نظر بازی رودررو شرایط بهتری دارد. تنها در شرایطی صعود استقلال به خطر می افتد که این تیم با شکست دور از انتظار با اختلاف 4 گل مقابل التعاون در هفته آخر مواجه شود که بعید است. به هر حال آبی پوشان باید برای شکست نماینده عربستان به میدان بروند تا شانس خود را برای صدرنشینی حفظ کنند.

خبرنگار: صدف خالقی - انتشاردهنده: پورعرب

602

کد خبر: 761678

وب گردی

وب گردی