موسوی لاری: گسترش کیفی در دستور کار مدیران دانشگاه ازاد اسلامی قرار گیرد

وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از باقیات و صالحات آیت الله هاشمی است گفت:مجموع دانشگاه آزاد را یکی از نهادهای موفق می دانم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالواحد موسوی لاری درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی و اهمیت آن با توجه به رتبه علمی که دارد در گفت و گو با ایسکانیوز با بیان اینکه آیت الله هاشمی دانشگاه آزاد را از نقطه صفر به اینجا رسانده است گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به نظر من یکی از باقیات الصالحات آیت الله هاشمی است.

وی ادامه داد: البته این دانشگاه چه زمان آقای جاسبی و چه آقای دکتر میرزاده با مشکلاتی روبرو بوده است که بخشی از آن قابل رفع بوده و به دلیل شرایط مدیریت رفع نشده و بخشی هم قابل رفع نبوده است.

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت:من در مجموع دانشگاه آزاد را یکی از نهادهای موفق می دانم؛ البته هم واحدهای دانشگاهی و هم مقاطع مدیریتی یکسان نبوده و خیلی نمی توان داوری کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس سوم تشریح کرد:به طور کلی اگر بخواهیم درباره دانشگاه صحبت کنیم این دو نکته حایز اهمیت است: 1) دانشگاه آزاد نهادی است که جزء باقیات صالحات کسانی است که آن را به وجود آوردند و بسیار هم ضرورت داشته است 2) دانشگاه آزاد هم مثل هر جای دیگر در طول دوران پیدایش تا امروز با نوساناتی روبه رو بوده است.

موسوی لاری افزود: آنچه که مدیران دانشگاه و آقای دکتر ولایتی، که به عنوان رئیس هیات موسس و هیات امنا برگزیده شده اند، باید در نظر بگیرند این است که گسترش کمی را به صورت جد متوقف کنند و گسترش کیفی بدون تنش اجتماعی را به وجود بیاورند.

وی در توضیح مطلب بالا تشریح کرد:تنش اجتماعی زمانی شکل می گیرد که به یک شهری برویم و بگوییم درب دانشگاه را ببندید؛ اما من می گویم این کار را نکنید بلکه رشته های مورد تدریس را عوض کنید. به عنوان مثال در پردیس یا رودهن علوم انسانی نداریم و رشته های فنی و مهندسی است. یا اینکه مثلا در دانشگاه نجف آباد می خواهیم علوم انسانی باشد.

خبرنگار و تایید کننده:سرلک

کد خبر: 762124

وب گردی

وب گردی