نایب رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان در پاسخ به ایسکانیوز:  زمانی برای کناره گیری جهانگیری مطرح نشده/ روحانی کاندیدای اصلی اصلاح طلبان است

نایب رییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با تاکید بر اینکه جریان اصلاح طلبان رییس جمهور فعلی کشور را به عنوان کاندیدای نهایی خود معرفی کرده است گفت: با توجه به فضای موجود انتخابات در کشور سیاست های کلی اصلاح طلبان بر این است تا یک نفر به عنوان کاندیدا برای ریاست جمهوری دور دوازدهم معرفی شود ضمن اینکه تصمبمی دال بر زمانبندی کناره گیری آقای جهانگیری به نفع دکتر روحانی مطرح نشده و بنا به صلاحدید و اقتضائات فضای انتخابات کشور صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام سید عبدالواحد موسوی لاری نایب ریییس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان صبح امروز در تشریح فعالیت های شورای اصلاح طلبان در فضای انتخابات ریایت جمهوری در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایسکانیوز مبنی بر استراتژی اصلاح طلبان مبنی بر نامزد پوششی گفت: تصمبمی دال بر زمانبندی کناره گیری آقای جهانگیری به نفع دکتر روحانی مطرح نشده و بنا به صلاحدید و اقتضائات فضای انتخابات کشور صورت خواهد گرفت.


وی در ادامه با بیان اینکه نامزد نهایی شورای اصلاح طلبان دکتر روحانی است اظهار داشت: ما در تمامی جلساتی که در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان قبل از سال ۹۶ برگزار شد به صورت اجماع تصمیم قطعی این شد تا دکتر حسن روحانی به عنوان کاندیدای نهایی معرفی و هیچ تغییری در این خصوص لحاظ نشود.


وی در ادامه در خصوص معرفی کاندیداهای پوششی اصلاح طلبان برای کاندیداتوری دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیان داشت: با توجه به حضور طیف های مختلف و افراد مختلف از یک جناح ما با سلسله مسائل رسانه ای روبرو شدیم و تصمیم گیری شد تا افراد دیگری هم به این جرگه بپیوندند تا بنا به اقتضاء زمان بتوان از طرق مختلف دیدگاههای جریان اصلاح طلبان به جامعه مطرح شود.

وی ادامه داد: جمع بندی جریان اصلاحات این بود که باید فردی برنامه های اصلاح طلبان را اعلام کند که اقای جهانگیری در اولین مواجهه و مناظره خوب از پس ان بر آمد و دیدگاه های خود را بیان کرد.

نائب رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان ادامه داد: همان جریانی که حامی آقای روحانی است و از آقای جهانگیری دعوت کرده است، همان جریان موضوع را مدیریت خواهد کرد که در نهایت یک نفر بماند و با هماهنگی آقای جهانگیری و روحانی این اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: فرصت زیادی باقی مانده در این مدت فضای کشور دستمان می آید و مسائل حاشیه ای را می توان بررسی کرد بنای تقابل و تنش نیست یک رقابت برنامه ای و فکری وجود دارد.

موسوی لاری در خصوص ستاد های جهانگیری گفت: آقای جهانگیری بنا ندارد ستاد مستقلی داشته باشد و قرار است از ظرفیت های موجود استفاده کند.

موسوی لاری اظهار داشت: جریان اصلاحات معتقد به حضور سلایق مختلف در عرصه اداره کشور در درون جبهه اصلاحات است و در این راستا توانسته اختلاف سیلقه ها را به رسمیت شناخته و در یک جهت مشخص بسیج کند.

وی با تاکید بر اینکه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها فعال خواهد بود، گفت: قرار است همه احزاب اصلاح طلب در انتخابات شوراها به یک لیست واحد دست یابند. آخرین تشکلی که به این جمع پیوست حزب اعتدال و توسعه بود که برای رسیدن به وفاق تلاش می کنند.

نایب رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه فضای امروز ما اجماعی‌تر از گذشته است، گفت: یک گام به جلو برداشتیم که یک موقعیت برای جریان اصلاحات است.

موسوی لاری در خصوص فهرست اصلاح طلبان در انتخابات شوراها گفت: برای دستیابی به فهرست واحد با تقاضای ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر از داوطلبان مواجه شدیم که این افراد بر اساس شاخص هایی مورد ارزیابی قرار می گیرند تا به فهرست ۲۱ نفره برسیم.

وی بررسی وضعیت موجود، مشکلات شهرها، چالش های کلان شهرها و برنامه های آینده را از شاخص های بررسی نامزدهای اصلاح طلبان در انتخابات شوراها خواند.

نایب رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان اظهار داشت: شورا این شاخص ها را اختیار کارگروه ۱۵ نفره کارشناسان قرار می دهد تا فارغ از تمایلات حزبی و گروهی مورد بررسی قرار گیرد.

موسوی لاری ادامه داد: کار کارگروه در مرحله اول نهایی شده و ۵ برابر مورد نیاز افرادی که از نظر ما واجد شرایط هستند انتخاب شدند، از ۷۰۰ نفر به ۱۰۰ نفر رسیده ایم.

نایب رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان ادامه داد: در هیات رئیسه شورا غربالگری دیگری تا امروز انجام می شود که دو تا سه برابر ظرفیت انتخاب می شوند و این افراد برای تصمیم گیری نهایی به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان معرفی خواهند شد.

خبرنگار: علی درخشان/تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 762456

وب گردی

وب گردی