کره شمالی: آمریکا شبه جزیره کره را در آستانه جنگ هسته‌ای قرار داده است

کره شمالی با محکوم کردن تلاش ها و تحرکات نظامی آمریکا در شبه جزیره کره اعلام کرد که این کشور منطقه را در آستانه وقوع یک جنگ هسته ای تمام عیار قرار داده است.

به گزارش ایسکانیوز، کره شمالی در این رابطه به آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای آمریکا اشاره کرده و یادآور شده است که انجام این آزمایش، تلاش و تمرینی برای حمله به پیونگ یانگ محسوب می شود.
خبرگزاری کره شمالی روز شنبه با انتشار این مطلب نوشت: آزمایش موشکی آمریکا حرکتی دیگر از سوی این کشور برای متشنج کردن منطقه شبه جزیره کره محسوب می شود و طبیعی است که پیونگ یانگ نیز بخواهد توان و قدرت بازدارندگی خود را افزایش دهد.
انتشار این گزارش در حالی صورت می گیرد که کره شمالی نیز بامداد امروز دست به شلیک یک فروند موشک بالستیک زد که منابع خبری کره جنوبی اعلام کرده اند، انجام این آزمایش ناموفق بوده است.
گزارش تاکید کرده است که آمریکایی ها در کنار آزمایش موشکی؛ ناوگروه کارل وینسون را به دریای شرقی اعزام کرد و با استقرار سامانه موشکی پیشرفته «تاد» در کره جنوبی مسبب اصلی تشدید تنش هاست.
خبرگزاری رسمی کره شمالی ادامه می دهد؛ آمریکا و کره جنوبی به مدت 2 ماه است که در منطقه رزمایش برگزار می کنند و تحرکات نظامی فراوانی داشته اند و این موضوع می تواند منطقه شبه جزیره کره را درگیر جنگ اتمی کند.
وزارت خارجه کره شمالی هم در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور تسلیم تهدیدها و فشارهای آمریکا نخواهد شد و اجازه نمی دهد واشنگتن صدای پیونگ یانگ را خفه کند.
بیانیه می افزاید: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هر چه در توان داشته برای فشار بر کره شمالی به کار بسته است اما این اقدامات تنها باعث مقاومت بیشتر کره شمالی شده است.
کره شمالی صبح امروز یک فروند موشک بالستیک را در منطقه «پیون گان» مورد آزمایش قرار داد که بر اساس گزارش منابع خبری کره جنوبی موفقیت آمیز نبوده است.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 762489

وب گردی

وب گردی