خروج گروه جدیدی از تروریست ها و خانواده‌هایشان از محله الوعر حمص

گروه جدیدی از تروریست ها به همراه خانواده هایشان در راستای طرح آشتی ملی از محله 'الوعر' در استان حمص در مرکز سوریه خارج شدند.

به گزارش ایسکانیوز، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در راستای اجرای توافق میان دولت سوریه و تروریست ها و تحت نظارت هلال احمر این کشور و نیروهای امنیت داخلی و پلیس نظامی روسیه امروز (یکشنبه) خروج هفتمین سری از تروریست ها و خانواده‌هایشان از محله الوعر به سمت ادلب آغاز شد تا در راستای خروج عناصر تروریست از این شهر محله 'الوعر' به عنوان منطقه عاری از سلاح اعلام شود.
دوشنبه گذشته 260 تروریست و خانواده‌هایشان که از پیوستن به توافق آشتی امتناع کرده بودند، خارج شدند.
استاندار حمص روز دوشنبه در گفت وگو با تلویزیون سوریه گفت: اجرای توافق خالی شدن محله الوعر از سلاح و تروریست ها براساس جدول زمانی پیش می رود و این محله تا پایان ماه میلادی جاری از تروریست ها خالی می شود.
طلال البرازی افزود: با خروج تروریست ها، دستگاه های خدماتی وارد محله الوعر می شوند و به بازسازی زیرساخت های آسیب دیده آن اقدام می کنند.
19 فروردین ماه نیز چهارمین گروه شامل 480 فرد تروریست و خانواده های آن ها از این محله خارج شدند.
در نخستین مرحله از توافق آتش بس در محله الوعر حمص در دسامبر سال 2015 میلادی٬ 720 تروریست به همراه خانواده های خود این محله را ترک کردند، ولی با کارشکنی تروریست ها این توافق ناتمام ماند.
شهر حمص سومین شهر بزرگ سوریه پس از دمشق و حلب است که در غرب کشور سوریه و در 162 کیلومتری پایتخت این کشور قرار دارد.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 762995

وب گردی

وب گردی