دولت ترامپ، بدترین دولت از لحاظ تعامل با مطبوعات

بیشتر خبرنگاران حوزه کاخ سفید معتقدند دونالد ترامپ، رئیس جمهوری است که در طول تاریخ آمریکا، صریح‌ترین مخالفت‌ها را نسبت به رسانه‌ها ابراز کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز به نقل از گزارشی در روزنامه پولیتیکو نوشت: خبرنگاران حوزه کاخ سفید معتقدند دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از لحاظ تعامل با مطبوعات، بدترین دولت است.

پولیتیکو اعلام کرد: شصت و هشت درصد خبرنگارانی که در نظرسنجی حضور داشتند، تایید کردند ترامپ صریح ترین مخالفت ها را با رسانه ها بیان می کند. حدود یک سوم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند ترامپ چنین رئیس جمهوری نیست. سه چهارم خبرنگاران معتقد بودند حملات لفظی ترامپ به رسانه ها، به منظور منحرف کردن آنها صورت می گیرد. این در حالی است که بیست و پنج درصد افراد این حملات را تهدیداتی مشروع دانستند.

فقط 12 درصد پاسخ دهندگان گفتند یک عضو دولت ترامپ به آنها دروغ نگفته است. هفتاد درصد گفتند «اغلب» با دروغهایی روبرو شده اند. چهل و شش درصد خبرنگارانی که در نظرسنجی شرکت کردند گفتند معتقدند مسئولان کاخ سفید به صورت موردی، دروغ های کم اهمیت می گویند.

پولیتیکو این یافته ها را از مصاحبه هایی که ماه گذشته با 63 نفر از کارکنان رسانه ای کاخ سفید انجام داد، بدست آورد. این مصاحبه ها در حالی انجام شده است که سه گزارش مشابه نیز زمانی که دوره ریاست جمهوری باراک اوباما رو به پایان بود، انجام شد.

از خبرنگاران خواسته شد به ترامپ و رئیس جمهور پیش از وی از لحاظ رفتار کلی با رسانه ها از یک تا ده نمره بدهند. نمره ده نشان دهنده دولتی بود که آشکارا با رسانه ها دشمن است. خبرنگاران به رئیس جمهور فعلی، نمره هفت و دو دهم دادند. اوباما از نظر افراد رسانه ای فرد خوشایندتری بود و پنج و سه دهم امتیاز گرفت. ترامپ اندکی پس از آنکه عهده دار سمت ریاست جمهوری شد، مکرر، رسانه ها را «قلابی» خوانده است. وی ماه فوریه، رسانه ها را «دشمن مردم آمریکا» نامید. این توهین ها در صد روز نخست ریاست جمهوری ترامپ کاهش نیافته اند.

تازه ترین مورد از اهانت بی دلیل ترامپ به رسانه ها، روز جمعه و یک روز قبل از صدمین روز آغاز به کار وی روی داد.

ترامپ روز جمعه گفت: «من به افرادی که پشت سر من هستند افتخار می کنم. من به افرادی که جلوی من ایستاده اند یعنی افراد رسانه ای، بسیار کمتر افتخار می کنم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

303

کد خبر: 763062

وب گردی

وب گردی