آغاز به کار مرکز شتاب دهنده «جهت»  در دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال

فعالیت مرکز شتاب دهنده دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال با نام « جهت » در سالروز میلاد باسعادت قمر بنی هاشم، حضرت ابوالفضل (ع) با همکاری بخش خصوصی در این واحد دانشگاهی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در دومین جلسه شورای مرکز رشد این واحد که با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد، مجوز قانونی برای شروع فعالیت رسمی مرکز شتاب دهنده دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال صادر و این مرکز رسماً فعالیت خود را از 11 اردیبهشت شروع کرد.

دکترکیا پارسا ، مدیر کل توسعه فناوری ارتباط با صنعت و کار آفرینی واحد تهران شمال در توضیح راه اندازی این مرکز گفت: توجه به حوزه های دانش بنیان، همراه با نوآوری، شکوفایی و اثر بخشی یکی از راهبردهای کلان دانشگاه آزاد اسلامی است تا ضمن کاهش وابستگی دانشگاه به منابع شهریه ای، زمینه های لازم برای و استحصال منابع مالی جدید از محل تبدیل علم به ثروت در حوزه های رشد و دانش بنیان فراهم شود.

او ادامه داد: در همین راستا و پس از مطالعات کارشناسی و بررسی توانمندی های واحد تهران شمال پس از افتتاح و راه اندازی نخستین مرکز رشد واحد در 23 اسفند ماه سال گذشته، اولین مرکز شتاب دهنده این واحد با عنوان «جهت» راه اندازی شده است که هدف از راه اندازی آن مشارکت دانشگاه برای ساخت شتاب دهنده استارت آپی می باشد که منجر به حرکت واحد دانشگاهی به سمت جریان دانشگاههای نسل سوم می شود که این مشارکت علاوه بر گسترش دانش علمی طرفین، توجیه اقتصادی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

پارسا افزود: در این مرکز پس ازبرگزاری رویدادهای متنوع و فراخوان های مربوطه در جهت مدیریت ایده های نو و کارآفرین از دانشجویان با همکاری بخش خصوصی و مشارکت واحد دانشگاهی ، بسترهای لازم برای انتخاب ایده های مناسب دانشجویی ، تشکیل تیم های مربوطه، آموزش وایجاد بستر های سرمایه گذاری فراهم می شود.

مدیرکل توسعه فناوری ارتباط با صنعت واحد تهران شمال گفت: در دومین جلسه مرکز رشد واحد های فناور واحد تهران شمال به 3 هسته فناور در حوزه های تجهیزات پزشکی، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی گیاهی مجوز فعالیت و استقرار اعطا شد.

او افزود: پس از تولید نمونه محصولات دانش بنیان در این مراکز اقدامات لازم به منظورمعرفی به بازار در راستای تجاری سازی و تولید انبوه ،دانشگاه با شرکت ها و حمایت کنندگان مالی وارد قرار داد مشارکت شده و مطابق ایین نامه هاو بخشنامه های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اقدام خواهد کرد.

مرکز رشد شماره یک واحد تهران شمال با 6 هسته فناور، شامل، هسته فن آور در حوزه فناوری اطلاعات، حوزه نفت و گاز، حوزه انرژی های نو، حوزه مدیریت دارایی و رصد بازار فن آوری، حوزه دوربین های مدار بسته و حوزه کنترل دخانیات در ساختمان قبلی حوزه ریاست رسماً روز دوشنبه 23 اسفند 1395 شروع به کار کرده بود.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 763868

وب گردی

وب گردی