تجری:  هدف هیأت نظارت بر انتخابات شوراها اجرای قانون بدون حواشی است

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها گفت که دغدغه این هیأت و تاکید رئیس مجلس اجرای قانون و جلوگیری از ایجاد فضای خاص در انتخابات شوراهاست.

به گزارش ایسکانیوز، فرهاد تجری در نشست خبری عصر امروز (شنبه) خود اظهار کرد: در تماسی که با آقای لاریجانی داشتم ایشان نیز دغدغه اجرای قانون و جلوگیری از ایجاد فضای خاص در انتخابات را داشتند. هیأت نظارت نیز هدفش اجرای مُر قانون بدون حواشی است و ملاک برای ما قانون و مراجع قانونی است و تصمیمات آن‌ها برای ما فصل‌الخطاب است.

تجری گفت: ما اجازه نمی دهیم افرادی که دارای سابقه فساد و فتنه هستند وارد عرصه انتخابات شوند. اگر افرادی دارای سوابق امنیتی هستند این امر می تواند موجب رد صلاحیت‌شان شود و موضوع در هیأت مرکزی نظارت ترتیب اثر داده می‌شود و به آن رسیدگی می‌شود.

این نماینده مجلس درباره نامه دبیر شورای نگهبان درخصوص رد صلاحیت اقلیت های دینی در انتخابات شوراها گفت: تاکنون اعتراضی در این زمینه نداشتیم و شاید موارد نادری مبتلابه این موضوع بوده که باید ببینیم تصمیم استان ها چه بوده است. هنوز موضوع در هیأت مرکزی نظارت مطرح نشده و البته اختلاف نظرهایی در این زمینه وجود دارد که باید ببینیم تصمیم نهایی چه خواهد بود.

302/302

کد خبر: 764991

وب گردی

وب گردی