سخنگوی حماس: اسماعیل هنیه در غزه می ماند

سخنگوی حماس گفت: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه می ماند و اگر شرایط و مصلحت ایجاب کند برای سفرهای خارجی از این منطقه خارج خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی از غزه ، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش در نوار غزه می ماند و اگر شرایط و مصلحت ایجاب کند برای سفرهای خارجی از این منطقه خارج خواهد شد .
حازم قاسم سخنگوی حماس گفت مقام اسماعیل هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس ایجاب می کند برای سفر های خارجی خود از نوار غزه خارج شود .
حازم قاسم تاکید کرد مسئله خروج اسماعیل هنیه از غزه بر اساس شرایط و پیش بینی های آینده واگر مصلحت ایجاب کند ، صورت خواهد گرفت .
در انتخابات دیروز جنبش حماس که طور همزمان و به صورت ویدئو کنفرانس در دوحه و غزه برگزار شد ، اسماعیل هنیه به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس جانشین خالد مشعل شد .
پیش بینی می شد تعدادی از رهبران جنبش حماس از جمله اسماعیل هنیه برای شرکت در انتخابات از غزه راهی قطر شوند اما به سبب تعطیلی و مسدود بودن گذرگاه مرزی رفح این امر میسر نشد .
پیش از این یک منبع جنبش حماس اعلام کرده بود با توجه به الزامات موقعیت جدید هنیه پیش بینی می شود وی پس از پیروزی در انتخابات به خارج از غزه منتقل شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

306/300

کد خبر: 765247

وب گردی

وب گردی