مراسم بزرگداشت مقام استاد و معلم در واحد تویسرکان دانشگاه آزاد اسلامی

مراسم بزرگداشت مقام استاد و معلم با حضور اساتید هیأت علمی و حق التدریس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، طی این مراسم که با حضور ریاست واحد دکتر مجتبی بابایی معاونان و مدیران و استادان گروه های آموزشی مختلف تشکیل شد حجت الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه شهرستان ضمن عرض تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن روز معلم و گرامی داشتن یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، با بیان برخی از خصوصیات اخلاقی استاد مطهری همچون منطق، انصاف، اخلاق و سخت کوشی گفت: استاد مطهری برای همه ما الگویی مناسب هستند و باید بتوانیم همچون ایشان بدون احساس ضعف و خستگی مسیر تکامل و انسانیت را طی کنیم.

دکتر حکم آبادی عضو هیأت علمی زبان و ادبیات فارسی واحد نیز متنی ادبی در تمجید مقام و جایگاه معلم به سمع و نظر حضار رساندند.

در ادامه دکتر مطهری خواه هیأت علمی و عضو گروه فقه و حقوق واحد تویسرکان با تبریک اعیاد شعبانیه و مقام استاد و معلم سخنانی پیرامون مقام استاد و معلم ایراد داشت.

مطهری خواه با بیان اینکه هر معلمی به شاگردش چیزی را می آموزد که تخصص دارد و بلد است، گفت: خداوند کریم هم به انسان درس کرامت و بزرگواری می دهد.

استاد مطهری خواه با تاکید بر این جمله امام(ره) مبنی بر اینکه: معلمی شغل انبیاست، گفت :باید ببینیم چه شباهت هایی بین آنها وجود داراد که امام چنین جمله ای را بیان نموده اند و سپس به بیان اهداف پیامبران پرداخت که همه آنها به گفته وی در معلمین و اساتید هم وجود دارد، از جمله وظیفه ی انتقال دانش و تخصص، ماندگاری کار انبیا و معلم، تربیت نمودن انسان فکور و اندیشگرو دیگر آن که برداشتن زنجیر بندگی و بردگی از دست و پا و گردن بشریت و رهاندن انسان از افکار پوچ و نابهنجار و جمود فکری کهع ویزگی کار و رسالت انبیا و معلمین است.

بعد پایان این بخش از مراسم و با بخش اذان مغرب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد دانشگاه اهدا هدیه به کلیه استادان همراه با پذیرایی شام پایان بخش مراسم روز معلم بود.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 765394

وب گردی

وب گردی