افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه های آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در یازدهمین نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: وجود دکتر ولایتی، ریاست هیأت موسس و امنا در دانشگاه آزاد اسلامی می­تواند سر منشأ خدمات ارزنده علمی و فرهنگی برای کشور باشد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید علی ابطحی هم­چنین از وی به عنوان شخصیتی برجسته و علمی در حوزه پزشکی یاد کرد و انتصاب دکتر نوریان را به عنوان ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی که فردی با سابقه درخشان اجرایی است مغتنم شمرد و برای وی در عرصه جدید مدیریت آرزوی موفقیت کرد.

وی ضمن ارزیابی مناسب از امکانات و تجهیزات رشته‌های پزشکی در دانشکده‌ی علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بر توسعه رشته‌های علوم پزشکی در مقطع تحصیلات تکمیلی در مراکز استان‌ از جمله در واحد شهرکرد تأکید کرد.

دکتر ابطحی اظهار کرد: هم اکنون دویست هزار پرستار در کشورنیاز است که دانشگاه آزاد با توسعه رشته های پیراپزشکی نقش مهمی درکاهش این تعداد نیرو دارد. امروز شرایط بسیار خوبی وجود دارد در سال گذشته وضعیت رشته پرستاری در این دانشگاه به صورت مشروط بود اما اکنون در وضعیتی قرارگرفته است که از بهترین واحدهای پرستاری و مامایی ما در سطح کشور محسوب می شود و این توانمندی را دارد که در رشته های ارشد و حتی دکتری تخصصی دانشجو بپذیرد.

دکتر احمد فخری رئیس اداره نظارت و ارزشیابی توسعه‌ی رشته‌های وزارت بهداشت، آموزش و درمان پزشکی، ضمن استقبال از توسعه‌ی رشته‌های علوم پزشکی در مراکز استان‌هایی که امکانات آموزشی، فضاهای آموزشی-عمومی، نیروی انسانی و تجهیزات لازم برای رشته‌های پزشکی را دارا هستند، بیان داشت: مجوز گذراندن و تعهد فارغ‌التحصیلان دوره‌ی دکتری رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی صادر شده است و مقرر شده از این موارد چنانچه واحد شناسایی کند به معاونت پزشکی معرفی نموده تا اقدام لازم جهت استفاده از آن‌ها به عنوان هیأت علمی در واحد به عمل آید.

دکتر فرهاد ادهمی، مدیرکل دفتر توسعه آموزش علوم‌پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اظهار رضایت نسبی از امکانات در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری برای تصویب رشته های علوم پزشکی در این واحدها اعلام آمادگی نمود.

دبیر هیأت امنای استان، دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی ضمن عرض خیر مقدم و تبریک و آرزوی موفقیت برای دکتر ولایتی رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه که دانشمندی برجسته در علوم پزشکی و حوزه علوم سیاسی بین الملل به شمار می آید و سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی دکتر نوریان که از مدیران موفق نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند؛ گزارش مختصری از وضعیت موجود و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری که طی دو سال گذشته زیر ساخت های لازم نظیر تجهیز پراتیک، راه اندازی مرکز مهارت ها (EDO,EDC) و جذب هیأت علمی در رشته های علوم پزشکی ارائه داد.

دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی گفت: از موارد دیگر که موردتصویب قرار گرفت؛ مقرر شد اعضای هیأت علمی تمام‌وقت در گروه‌های پرستاری و مامایی حداقل نیمی از موظفی واحدهای خود را در دروس بالینی بیمارستان با گروه همکاری کنند که معاون آموزشی مسئول ابلاغ و پیگیری موضوع است.

وی اظهار داشت: پیشنهاد شد نام دانشکده فعلی به "دانشکده‌ی علوم‌پزشکی" در واحد شهرکرد تغییر داده شود و جهت تصویب به شورای گسترش دانشگاه ارسال شود.

دکتر قاسمی خاطر نشان کرد: کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک در واحد شهرکرد؛ کارشناسی ارشد پرستاری در گرایش­های کودکان، داخلی-جراحی و بهداشت جامعه در واحد شهرکرد؛ کارشناسی ارشد رشته‌های روانشناسی بالینی و روانشناسی سلامت در واحدهای شهرکرد و بروجن و کارشناسی ناپیوسته مامایی در واحد شهرکرد پس از رفع نواقص مطرح شده ارزشیابی به عمل‌آمده از مقطع کارشناسی مامایی پیوسته توسط هیأت بورد رشته مامایی وزارت بهداشت درخواست خواهد گردید.

وی تصریح کرد: کارشناسی بهداشت عمومی پیوسته در واحد بروجن و کارشناسی بهداشت ناپیوسته در واحد شهرکرد پس از تأیید بورد بهداشت وزارت بهداشت؛ رشته‌ی کاردانی فوریت‌های پزشکی، پس از اعلام نیاز مرکز اورژانس علوم‌‌پزشکی به دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد؛ کارشناسی تغذیه در واحد شهرکرد؛ کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی در واحد شهرکرد وکارشناسی پرستاری در واحد بروجن از دیگر رشته های مصوب در یازدهمین شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری بود.

درحاشیه این نشست و با حضورمسئولان کشور ساختمان جدید دانشکده علوم پزشکی و سالن پراتیک (SKILL LAB)دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد هم به بهره برداری رسید و از مزرعه آموزشی تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان صنایع غذایی،کلاس های درس، و آزمایشگاه های پیشرفته دانشگاه نیز بازدید بعمل آمد.

200/202

دریافت کننده: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 765580

وب گردی

وب گردی