چابک سازی دانشگاه و توانمند سازی اعضای هیات علمی از اولویت هاست/ توجه به مدیریت هزینه و صرفه جویی/ افزایش اعتماد و تفویض اختیار همراه با نظارت بیشتر خواهد بود

دکتر علی محمد نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای استان سمنان، گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید با تألیف پایان نامه هایی در زمینه مسائل اقتصادی و اجتماعی کشور، تاثیرگذاری بیشتری در موضوع اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر نوریان در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان (عج) گفت: خدا را شاکرم که این فرصت را به وجود آورد تا در میان شما که مسئولیت تربیت انسان های فقیه و شایسته را برعهده دارید، حضور داشته باشم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ضمن قدردانی از حمایت های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی و همه کسانی که با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، ‌پایه گذار این حرکت انقلابی بودند، گفت: همچنین باید از دکتر جاسبی، دکتر دانشجو و دکتر میرزاده نیز قدردانی کرد.

وی ادامه داد: دکتر میرزاده در شرایطی سخت دانشگاه آزاد اسلامی را هدایت کرد و قدم های بزرگی در راه توسعه کیفی دانشگاه برداشت و خدمات شایسته ای داشته است.

دکتر نوریان همچنین از تمامی مسئولان خواست به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی پشت افراد گذشته غیبت نکنند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: برگزاری جلسات شورای دانشگاه باارزش بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که می توان از نزدیک با مسئولان دانشگاهی دیدار و گفتگو کرد.

وی با تاکید بر موضوع تفویض اختیار و اعتماد به مدیران، گفت: باید نظارت را بالا برده و با اعتماد به مسئولان، اختیار امور را تفویض کنیم و بتوانیم با بکارگیری و طراحی سیستم ها، به صورت آنلاین از شرایط واحدها اطلاع یابیم.

مدیران و اساتید باید مقید به مسائل الهی و دینداری و پایبند به نظام و مقام معظم رهبری باشند

نوریان افزود: مدیران، اساتید و تمامی مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی باید مقید به مسائل الهی و دینداری و پایبند به نظام و مقام معظم رهبری باشند.

دکتر نوریان با بیان اینکه بهترین نیروها در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارند، گفت: در دوره مدیریت جدید تلاش بر این است که از افراد خود دانشگاه استفاده شود تا فرصت شکوفایی برای نیروهای دانشگاه فراهم شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه اقتصادی کشور، گفت: ‌ دانشگاه آزاد اسلامی باید در راستای تاثیرگذاری بر اقتصاد مقاومتی کشور فعالیت کند که ازجمله اقدامات تعریف پایان نامه هایی با موضوعات اقتصادی و اجتماعی موردنیاز کشور است. با توجه به اینکه شرایط امروز کشور کاهش جمعیت دانشجویی است، باید مدیریت هزینه و صرفه جویی در رأس امور مدیران قرار گیرد. همچنین بودجه‌بندی واحدهای دانشگاهی باید با توجه به شرایط هر واحد در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در بحث فضاسازی حتی از استاندارد اعلام شده وزارت علوم نیز بالاتر است، تصریح کرد: امور دانشگاه آزاد اسلامی باید شبکه ای شود و در این شبکه می توانیم کمبودها را با کمک یکدیگر برطرف کنیم.

تمامی انتصابات در دانشگاه آزاد اسلامی براساس شایسته‌سالاری صورت می گیرد

دکتر نوریان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید با دو وزارتخانه علوم و بهداشت و مجلس شورای اسلامی تعامل دوسویه داشته باشد، تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مکانی غیرانتفاعی و مستقل است و تمامی انتصابات در آن براساس شایسته‌سالاری صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه باید برند سازی را در دانشگاه جدی بگیریم، گفت: نظارت، ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی، چابک سازی دانشگاه و توانمند سازی اعضای هیات علمی از اولویت هاست.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه افراد جهان مرکز (افراد نخبه و کارآمد) در دنیا امور را اداره می‌کنند، گفت: یکی از شاخص های مدیر موفق، استفاده از افراد جهان مرکز است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان ضرورت تعامل دانشگاه آزاد اسلامی با دولت، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی از روسای کلیه واحدها در استان ها و شهرستان ها خواست با ائمه جمعه، نمایندگان ولی فقیه، استانداران و فرمانداران همکاری و تعامل مثبت داشته باشند.

201

کد خبر: 766240

وب گردی

وب گردی