مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: بیداری و معنویت، سهم عمده ای در رسیدن به بصیرت دارد.

بیست و هشتمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی به میزبانی واحد ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکا نیوز از ارومیه حجت الاسلام رضا میرزایی در بیست و هشتمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی که صبح امروز در محل سالن اجلاس واحد ارومیه برگزار شد، با اشاره به آیاتی از کلام ا.. مجید گفت: هر کس تقوای الهی داشته باشد، خداوند توانایی تمییز بین حق و باطل را به او می دهد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از موارد، از فضای معنویت فاصله میگیریم ادامه داد: حضرت علی (ع) در یکی از مناجات های خود، قلبی سرشار از شور و اشتیاق برای نزدیکی به حضرت حق مسئلت می کند که این امر نشان از اهمیت تقرب به خدای متعال و کسب معنویات دارد.

حجت الاسلام میرزایی با تاکید بر اینکه قلب مشتاق، زبان صادق و دقت نظر باعث نزدیکی و رسیدن به حق می شود به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: "بصیرت" قبله نما است و فقدان آن، فضا و بستر را برای فتنه ایجاد میکند.

وی افزود: یکی از شاخص‌هایی که مسولین نظام اسلامی باید داشته باشند تا در دام توطئه‌های دشمن نیفتند و بازیچه اهل فتنه قرار نگیرند، بصیرت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: دانشگاه ها باید بستر مناسبی برای حضور حداکثری دانشجویان در انتخابات را فراهم آورند.

دکتر عزیز جوان پور با تاکید بر اینکه دانشگاه محل تضارب آرا بوده و تریبون جناح های سیاسی خاصی نیست گفت: دانشگاه ها باید فضایی برای بیان عقاید و دیدگاه همه کاندیدا ها به وجود آورده و در پایان، انتخاب را بر عهده خود دانشجو قرار دهند.

وی ضمن رد شایعاتی مبنی بر جانبداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب از یک جناح سیاسی خاص افزود: مشکلات به وجود آمده به دلیل نبود تشکل های سیاسی در این واحد است و دانشجویان در صورت اخذ مجوز و ایجاد تشکل سیاسی می توانند برنامه های سیاسی را در دانشگاه اجرا کنند.

رئیس واحد ارومیه با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه با دکتر ولایتی و دکتر نوریان تصریح کرد: توسعه رشته های پزشکی در دانشگاه های آزاد اسلامی باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بخش بسیار زیادی از بودجه دانشگاه، به حقوق کارمندان و اعضای هیات علمی اختصاص می یابد، از ظرفیت های اعضای هیات علمی آن گونه که شایسه است استفاد ه نمی کنیم و در این راستا باید برنامه ریزی های منظمی صورت گیرد.

دکتر جوان پور با بیان اینکه مقام معظم رهبری در طی سال های اخیر تاکید ویژه ای بر مسئله اشتغال دارند گفت: اقتصاد دانش بنیان امر بسیار مهمی است که با تحقق آن، گام بسیار مهمی در راستای عمل به منویات رهبری بر می داریم.

کد خبر: 766635

وب گردی

وب گردی