محمد حقانی:پیش فروش تراکم از سوی شهرداری ، تهران را زمین گیر خواهدکرد

عضو شورای شهر تهران از سخنرانان همایش دوباره اصلاحات ، دوباره امید ، با انتقاد از عملکرد شهردار تهران گفت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند ،پیش فروش تراکم توسط شهرداری ، شهردار آینده و شورای اسلامی شهر را زمین گیر خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز ،همایش 'دوباره اصلاحات،دوباره امید' روز پنجشنبه با حضور جمعی از اعضای جبهه اصلاح طلبان در هتل لاله تهران برگزار شد.

حقانی در این همایش گفت : فساد اگر جنبه مالی داشته باشد جای خود دارد اما اگر غیر از این مهم باشد طاقت فرسا می شود.

وی افزود: امروزه فسادی که در محیط زیست اتفاق افتاده و موجب نابودی همه زیرساخت ها شده غیر قابل برگشت است،شهرتهران یک زمانی بعد از ری ،شهر باغ بوده اما به دلیل بی برنامه بودن در طی سالیان گذشته تاکنون به شکل بحرانی امروز درآمده است.

حقانی افزود: به دلیل آلودگی هوای تهران سالانه حدود 6 هزار نفر به صورت مستقیم جان خود را از دست می دهند .

وی خطاب به آقای قالیباف گفت: شما که می خواهید بر کشور مدیریت کنید برای تهران با این وضعیت چکار کرده اید؟

حقانی خطاب به کاندیداها پرسید ،آقایان نامزد ها چگونه می خواهند با این همه مشکلات به وجود آمده 5 میلیون شغل برای ایران محیا کنند؟

آیا شهر آفتاب با این وضعیت کنونی چطور بدون مصوبه شورا ساخته شد و چگونه است که قرار بود برای ساخت این مجموعه 1200 میلیارد تومان هزینه شود اما دو هزار میلیارد تومان تنها برای فاز اول هزینه شده است.

وی افزود: اگر قالیباف رئیس جمهور شود قطعا تهران را با کویت به صورت پایاپای معامله می کرد.

وی تاکید کرد :اداره تهران هیچگاه به صورت پادگانی اداره نخواهد شد و یا عنوان مثال ساختمان پلاسکو که 22 کشته بجای گذاشت چه کسی پاسخگو بود.

حقانی گفت: از قالیباف می پرسم که به چه قانونی نیروهای مخلص شهرداری را بازنشسته و بجای آن از نیروی انتظامی جایگزین کردید.با وجود تمامی احترامی که برای تمامی نیروهای مسلح قایل هستم اما باید بگویم که هر چیزی جای خود را دارد.

وی در ادامه بیان کرد: شهردار تهران باید بگوید که با این همه درآمد چرا برای حقوق فروردین ماه گذشته کارکنان شهرداری از بانک شهر 450 میلیارد تومان گرفته اید.چه کسی 4 درصدی را در این شهر به وجود آورده است ایا جز اینست که این مهم توسط عده ای خاص که باغ ها را تبدیل به ساخت ساز کرده اند به وجود آمده است.

** در شهرداری تهران 4 درصد می خورند 96 درصد کار و تلاش می کنند

محمد تندگویان از دیگر سخنرانان این همایش گفت: از مهمترین اهداف ما مطالبه گری مردم تهران نسبت به حقوق خودشان است زیرا فساد ستیزی عنوان اصلی اصلاحات است.

شهرداری تهران مملو از نیروهای مخلص است و اگر در این شهرداری 4 درصد می خورند 96 درصد کار و تلاش می کنند.

وی افزود: قالیباف عنوان می کند 12 سال است که برای مردم تلاش می کند در حالی که امسال فقط 22 هزار میلیارد تومان بودجه مصوب شده که باید دید که آیا در این 12سال با توجه به بودجه هایی که گرفته و هزینه کرده واقعا به همان میزان نیز کار شده است.

متاسفانه بر سر لج بازی احمدی نژاد و قالیباف در آن سالها تنها این مردم بودند که متضرر شدند .

تندگویان گفت: 650 هزار متر مربع فضای فروشگاه های زنجیره ای وجود دارد که گفته می شود 40 میلیارد تومان درآمد داشته در حالی که اگر تنها این مکان ها را به اجاره می گذاشتند درآمد آن خیلی بیشتر بود.مردم باید در انتخابات شوراهای اسلامی رای دهند که بتوانند پیگیر مطالبات آنان باشند و با قدرت این روند را ادامه دهند.

وی خاطر نشان کرد:باید کسانی به شوراهای اسلامی شهر راه پیدا کنند که آگاهی داشته و به درد و مشکلات مردم رسیدگی کنندو ما امیدوارم مردم با حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها موجب اقتدار هرچه بیشتر نظام شوند.

**خانم دانشور : تهران شهری بحران زده است

فاطمه دانشور از دیگر سخنرانان این همایش گفت :تهران شهری بحران زده است که یکی از مهمترین بحران های آن آسیب های اجتماعی است.

وی افزود: کودکان کار در حاشیه شهر تهران بیداد می کنند از بزرگان اصلاحات می پرسم که ایا این شما نبودید که به قالیباف رای دادید.قالیباف از پول شهرداری برای همسر خویش موسسه خیریه زده است در حالی که من با کار و تلاش و از جیب خودم موسسه خیریه دایر کرده ام.

وی تصریح کرد: زیر پوست شهر تهران دردهای زیادی پنهان است و هیچ وقت از بیان آن هراسی نداشته ام با اینکه مرا رد صلاحیت کرده اند.

وی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر تهران نیروی متخصص و کارآمد می خواهد و به کسی نیاز دارد که قدرت جسارت داشته باشد.دولت روحانی دولت عقلانیت است و می تواند آینده روشنی را رقم بزند و من به وی رای می دهم زیرا می دانم که با عقلانیت همه کارها به درستی انجام می شود.

** عارف باید در مورد لیست اصلاح طلبان توضیح بدهد

احمد حکیم پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران در این همایش گفت: ما به عنوان یک حزب اصلاح طلب زمانی به اصلاحات پیوستیم که جبهه اصلاحات فاقد قدرت شده بود.
وی افزود: شورای اسلامی شهر محل گذران طرح و دوره نیست که اگر اینطور باشد همان نگهبان در ورودی می تواند اعضای جدید اینگونه ای را به مدت چهار سال سرکار بگذارد.

وی در ادامهبیان کرد: آزادی ، عدالت اجتماعی، امنیت و قانونگرایی از جمله مسایلی است که اصلاحات همیشه به دنبال آن بوده است.

وی افزود: عارف به عنوان رئیس شورای اصلاح طلبان باید پاسخگو باشد و بگوید که لیست اصلاح طلبان را چگونه تعیین کرده است.

مختاباد نیز از دیگر سخنران این همایش گفت : از جناب روحانی رئیس جمهوری به لحاظ اینکه به مردم اجازه سخن گفتن ارایه می شود تشکر و قدردانی می کنم.

وی ادامه داد :از قالیباف سوال می کنم چگونه می خواهید 5 میلیون شغل ایجاد کنید در حالی که برخی افراد ماهها حقوق نگرفته اند.شهرداری ها در تمامی کشورها به صورت شیشه ای هستند و چیزی برای پنهان کردن ندارند در حالی که در تهران اینگونه نیست.

خبرنگار:درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 766819

وب گردی

وب گردی