رییس انجمن علوم اعصاب: میزان اقتدار کشورها در گرو مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود است

رییس انجمن علوم اعصاب میزان اقتدار کشورها را در میزان مشارکت مردم در سرنوشت اجتماعی و سیاسی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم کشور را در برابر خطرات دشمنان مصون نگهداریم لازم است در مسایل اجتماعی و سیاسی مشارکت داشته باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد جغتایی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در روز 29 اردیبهشت، افزود: اگر بخواهیم روند حمایتی از تحقیقات و پژوهش‌ها ادامه یابد لازم است در انتخابات شرکت کنیم.

وی اثبات اقتدار کشور را از دیگر دلایل حضور مردم در انتخابات ذکر کرد و یادآور شد: معمولا میزان اقتدار کشورها بر اساس میزان مشارکت مردم بر سرنوشت اجتماعی و سیاسی آنها مشخص می‌شود.

جغتایی تاکید کرد: در گذشته اقتدرار کشورها بر اساس بزرگی کشور و خاک و آب و قوای نظامی بوده است و امروزه هر چند که این فاکتورها مهم است ولی مهمتر از آن میزان مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است.

رییس انجمن علوم اعصاب اضافه کرد: اگر می‌خواهیم کشوری مقتدر باشیم و کشوری باشیم که در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم لازمه آن میزان مشارکت مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: اگر می‌خواهیم کشور را در برابر خطرات دشمان محفوظ نگهداریم باید مردم در مسایل اجتماعی و سیاسی مشارکت داشته باشند و مهمترین مشارکت مردم مشارکت در تعیین دولت و نهادهای تاثیر گذار هستند.

وی اضافه کرد: بر این اساس لازم است مردم در انتخاباتی چون انتخاب ریاست جمهوری و اعضای شوراها و مجلس شرکت کنند.

به گفته وی توسعه علمی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی زمانی رخ می‌دهد که آحاد مردم در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی و از جمله انتخابات گسترش یابد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 767022

وب گردی

وب گردی