سوریه؛ محور گفتگوی وزیر خارجه اردن با همتایان آمریکایی و روس خود

وزیر خارجه اردن به صورت تلفنی با رکس تیلرسون و سرگئی لاوروف درباره حل و فصل بحران سوریه گفتگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان، وزیر امور خارجه اردن با همتایان آمریکایی و روسی خود درباره تازه‌ترین تحولات منطقه گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد أیمن الصفدی جمعه شب تلفنی با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا درباره روابط دوجانبه و مهمترین تحولات منطقه خاورمیانه گفتکو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه اردن، ایمن الصفدی و تیلرسون آخرین تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در سوریه، رسیدن به راه حل سیاسی و مسالمت‌آمیز درباره بحران این کشور، مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی که پاسخگوی خواسته‌ها و نیازهای مردم سوریه باشد، بررسی کردند.

وزیران خارجه اردن و آمریکا همچنین چشم‌انداز پایان بن‌بست و از سرگیری گفتگوهای صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار دادند.

ایمن الصفدی همچنین تلفنی با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، درباره آخرین تلاش‌ها برای پایان خشونت و درگیری در سراسر خاک سوریه به عنوان گام اصلی در مسیر حل سیاسی این کشور گفتگو کرد.

وزیران خارجه اردن و روسیه همچنین نتایج گفتگوهای درباره سوریه در آستانه قزاقستان و ایجاد مناطق بدون درگیری (امن) در این کشور را بررسی کردند.

در پایان گفتگوهای آستانه درباره سوریه -که اردن به دعوت روسیه به عنوان عضو ناظر حضور داشت- توافق شد 4 منطقه بدون درگیری و تنش در سوریه ایجاد شود.

300/300

کد خبر: 767230

وب گردی

وب گردی