آمریکا، نام سودان را از لیست کشورهای حامی تروریسم حذف می‌کند

آمریکا اسم سودان را از لیست کشورهای حامی تروریسم حذف می‌کند. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که سازمان اطلاعات آمریکا در گزارشی به کنگره، اعلام کرده خارطوم به تمامی شروط مربوط به لغو تحریم‌های اعمال شده پایبند بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از شبکه العربیه، واشنگتن پیشتر برای لغو نهایی تحریم‌ها علیه سودان شرط کرده بود دولت باید در ۱۲ ژوئیه گزارشی را ارائه کند که نشان دهد سودان به برخی شروط مطرح شده از جمله مبارزه با تروریسم پایبند بوده و به تعهداتش در توقف اقدامات تجاوزگرانه در مناطق درگیری عمل می‌کند.

در ژانویه وزارت خارجه سودان نسبت به اقدام آمریکا در قرار دادن نام این کشور در لیست کشورهای ممنوع السفر به آمریکا ابراز تاسف کرد.

در بیانیه صادره از وزارت خارجه سودان آمده بود که جای تاسف دارد فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ همزمان با دست‌یابی دو کشور به گام‌های تاریخی مهم در راستای لغو تحریم‌های اقتصادی و تجارتی از سودان و نیز شروع به کار کردن موسسات اقتصادی، مالی، سرمایه گذاران و تجار در دو کشور در ادامه و گسترش پروژه‌های سرمایه گذاری و تجاری آنها در راستای استفاده دو کشور از منابع و امکانات طبیعی، انسانی و اقتصادی برای منافع مردمی دو کشور صادر شد.

در بیانیه مذکور از آمریکا خواسته شد با توجه به مواضع مشترک دو کشور در مبارزه با خطر تروریسم، اسم سودان را از لیست کشورهای حامی تروریسم خود حذف کند.

303/300

کد خبر: 768009

وب گردی

وب گردی