یورش پلیس به دفتر رهبر اپوزیسیون بنگلادش و تظاهرات اعتراضی مردم

پلیس بنگلادش به دفتر کار رهبر اپوزیسیون این کشور برای یافتن اسناد و مدارک ضد دولتی حمله کرد و این اقدام باعث شد تا تظاهرات ضد دولتی در سراسر کشور به راه بیفتد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، ماموران پلیس بنگلادش دو بار وارد دفتر خالده ضیا، رهبر اپوزیسیون این کشور در داکا، پایتخت شدند؛ اقدامی که به گفته حزب با انگیزه سیاسی بوده تا این حزب مخالف را سرکوب و از شرکت در انتخابات آتی پارلمانی منع کنند.

صدها تن از حامیان حزب ناسیونالیست بنگلادش خالده ضیا، پس از انتشار اخبار حمله پلیس به دفتر حزب به محل شتافتند و در مقابل ساختمان دو طبقه دفتر حزب دست به اعتراض زدند.

ده‌ها تن از ماموران پلیس برای دو ساعت ساختمان را مورد تفتیش قرار دادند اما سند یا مدرکی کشف نکردند.

رئیس پلیس بنگلادش گفت: ما با دستور دادگاه برای جستجوی اسناد و مدارک ضد دولتی وارد این ساختمان شدیم.

حزب ناسیونالیست بنگلادش به رهبری خالده ضیا اعلام کرد که این اقدام بخشی از یک توطئه علیه رهبری حزب است که با ده‌ها مورد اتهام فساد مالی و خیانت روبروست.

سخنگوی حزب گفت:‌ کاملا مشخص است که این اقدام با انگیزه سیاسی بوده تا چهره رهبری حزب لکه دار شود. پلیس دوربین‌های مداربسته را از کار انداخته و درها را شکسته است.

این حزب انتخابات 2014 را با بیان نگرانی درباره احتمال بروز تقلب در آن بایکوت کرد و باعث شد تا رقیب خالده ضیا، شیخه حسینا بدون آنکه با رقیب جدی روبرو باشد، کرسی های پارلمان بنگلادش را از آن خود کند.

از آن زمان تاکنون، مقام های اپوزیسیون می‌گویند ده‌ها هزار فعال و حامیانشان دستگیر شده و توسط مقام‌های دولتی تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.

منبع: ایسنا

306/300

کد خبر: 779722

وب گردی

وب گردی