راهکارهای برون رفت واحدهای دانشگاهی از مشکلات نقدینگی و بهبود وضعیت نقدینگی واحدها/ اجرایی نمودن سیاست مدیریت هزینه/ بازنگری و اصلاح بخشنامه ها و آیین نامه های دانشگاه آزاد اسلامی

جلسه کمیسیون دائمی هیات امنا عصر روز گذشته به ریاست دکتر نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضا برگزار شد و درخصوص راهکارهای برون رفت برخی واحدها از مشکلات نقدینگی تصمیم گیری شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این جلسه دکتر نوریان با اشاره به بخشنامه های زیاد و متنوع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخشی از بخشنامه های موجود ناقض بخشنامه های گذشته بوده لذا ضرورت دارد تا هریک از معاونت ها به بررسی بخشنامه های خود پرداخته و آنها را مورد بازنگری و اصلاح قرار دهند و در نهایت بخشنامه های دانشگاه در یک مجلد به انتشار برسد.
در ادامه این جلسه گزارشی از پیش بینی وضعیت نقدینگی و تعهدات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی توسط معاونت اداری مالی ارائه و راهکارهای برون رفت از آن و جبران کمبود نقدینگی برخی واحدها در ایام تابستان توسط اعضا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر نوریان درباره مهمترین عوامل ایجاد کمبود نقدینگی در برخی واحدها و زیان دهی آنها گفت: کاهش جمعیت دانشجویی، تشکیلات گسترده و موازی، وجود نیروهای مازاد، عدم مدیریت و صرفه جویی در هزینه ها از عوامل موثر در ایجاد مشکلات نقدینگی برخی واحدها به شمار می رود اما در این میان مدیریت مطلوب در واحدها یک عامل اصلی است. سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه از اعضا خواست تا پیشنهادهای خود را برای افزایش بهره وری و راندمان در دانشگاه را ارائه دهند.
در ادامه جلسه دکتر ابراهیمی مدیرکل بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای برون مرزی و بین الملل دانشگاه پرداخت. وی در این باره گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی دارای 4 واحد برون مرزی، 3 دفتردر کشورهای آلمان، ایتالیا و روسیه و 9 واحد بین الملل است که در این واحدها در مجموع 8500 دانشجو مشغول به تحصیلند و غیر از واحد بین الملل ماکو تمامی واحدها از زیان دهی خارج شده اند.

20/202

خبرنگار: ناهید سمیعی

کد خبر: 781285

وب گردی

وب گردی