مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه الزهرا افتتاح شد

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در افتتاحیه مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه الزهرا (س) تهران که با همکاری معاونت علمی صورت گرفت توسعه این مرکز و مراکز مشابه را مستلزم تلاش و همت دانشجویان دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدحسین سجادی نیری در افتتاحیه مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه الزهرا (س) گفت: بر خود لازم می‌دانم که از همه دست‌اندرکارانی که تلاش کردند تا این برنامه به اینجا برسد، تشکر کنم؛ اقدامی که طی دو سال گذشته طی یک تفاهم‌نامه شکل گرفت و به امروز رسید. اما تاکید می‌کنم که این شروع کار است.

او افزود: امیدوارم عزیزان دانشجو این فضا را غنیمت بدانند. فضایی که امروز در کشور وجود دارد و برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در حال مهیا شدن است، در 10 سال گذشته آرزوی بسیاری از کارآفرینان بوده و هست.

سجادی نیری ادامه داد: این فضا، فضایی است که مبتنی بر بلوغی که در کشور رفته‌رفته و به تدریج ایجاد شده است و در آن در حوزه فناوری‌های جدید و کارآفرینی، توجه به خلاقیت و نوآوری رو به رشد است، توانست بستری برای توجه به دانشجویان فراهم کند؛ ولی این فضا جز با همت دانشجویان رشد و توسعه پیدا نمی‌کند.

او افزود: دولت‌ها می‌آیند و می‌روند، آنچه که می‌ماند همین دانشجویان و همین فضاهای دانشگاهی است که می‌تواند در توسعه و بالندگی کشور، افراد و کسب و کار مؤثر باشد.

مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه الزهرا (س) همزمان با اختتامیه رویداد یاس با حضور محمدحسین سجادی‌نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهندس دهبیدی پور، مهناز ملانظری سرپرست دانشگاه الزهرا (س) و مسؤولان و جمعی از کارآفرینان در این دانشگاه برگزار شد.

این مرکز در راستای تفاهم‌نامه‌ای که میان دانشگاه الزهرا (س) و ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شده بود، افتتاح شد. تفاهم‌نامه مذکور در راستای تاکید مقام معظم رهبری در راستای تقویت و اشاعه هویت و فرهنگ ایرانی- اسلامی و ضرورت تقویت زیرساخت‌های علمی و فناوری کشور در حوزه فرهنگ و هنر به امضا رسیده است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 782853

وب گردی

وب گردی