طرح ایجاد مقر قطری در محل فرود هواپیمای عرفات در غزه جنجال آفرید

قطر درصدد ایجاد ساختمانی در غزه است که گمان می‌رود فعالیت آن شبیه به فعالیت سفارت‌خانه‌ها باشد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، این ساختمان در مکانی ایجاد می‌شود که در گذشته محل فرود هواپیماهای یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه بود و این امر باعث خشم برخی از فلسطینی‌ها شده است.

با وجود اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به این امر سکوت اختیار کرده است، اما برخی از سیاست‌مداران، نویسندگان و فعالان به شدت از حماس به این دلیل که مکان "نمادین" را به محمد العمادی، فرستاده قطر داده است، انتقاد کرده‌ و قطر را به دلیل پذیرش این امر مورد انتقاد قرار داده‌اند.

العمادی کلنگ ایجاد مقر کمیته قطری بازسازی نوار غزه را هم به زمین زد. منزل العمادی نیز در مکانی که در گذشته محل فرود هواپیمای عرفات بود و اسرائیل آن را بمباران کرد، احداث می‌شود.

در همین حال، ولید العوض، عضو دفتر سیاسی حزب مردم فلسطین گفت: خانه سفیر قطر در مکانی نامناسب در غزه است. ما از دولت فلسطین می‌خواهیم تا رسما به سفیر قطر ابلاغ کند که مخالف اقدام وی در غصب زمین محل فرود هواپیمای یاسر عرفات و ساخت خانه و مقری برای وی در مساحت پنج دونم (دونم معادل ۱۰۰۰ متر مربع) است.

همزمان، ذوالفقار سویرجو، مسئول جبهه مردمی آزادسازی فلسطین تصریح کرد: محل فرود هواپیمای عرفات یک اثر فلسطینی و تاریخی برای ما است و نباید این مکان را به هر طرفی که باشد، داد.

در همین حال، محمد دحلان، از رهبران فلسطینی مدعی شد: به نظر می‌رسد که حماس و قطر تلاش می‌کنند تا آثار یاسر عرفات را از بین ببرند اما آنها موفق نخواهند شد. چراکه یاسر عرفات در خانه هر فلسطینی و در قلب هر فلسطینی است.

منبع: ایسنا

305/300

کد خبر: 783051

وب گردی

وب گردی