برگزاری نشست معاونین و مدیران گردشگری مناطق آزاد هم زمان با نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

در نشستی که با حضور مجید فاتحی معاون فرهنگی منطقه آزاد انزلی،افقی مدیریت روابط عمومی منطقه آزاد انزلی، فرشید علیزاده ساقه شمشکی مالک و سرمایه گذارمنطقه نمونه گردشگری دربندسر و نایب رئیس انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری ایران و زهرا گیو مدیر شرکت نمایشگاهی آفتاب برگزار گردید برنامه های نمایشگاه تشریح شد.

به گزارش ایسکانیوز، فاتحی معاون فرهنگی منطقه آزاد انزلی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری ایرانی در روزهای ۱۲ تا ۱۴ تیرماه در این منطقه خبر داد.وی با بیان این مطلب افزود: این نمایشگاه قرار است با همکاری انجمن مناطق نمونه گردشگری ایران و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور با حضور شرکت های داخلی و خارجی در سالن مرکز همایش های بین المللی منطقه آزاد انزلی برگزار شود.

فاتحی همچنین اعلام کرد که نشست معاونین و مدیران گردشگری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور امسال و همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری مناطق آزاد در تیرماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه گردشگری در سه سال گذشته در این منطقه اظهارداشت: در حال حاضر ۱۴ هتل، مُتل و مجتمع اقامتی با ظرفیت ۵ هزار و ۸۰۰ تخت با استانداردهای لازم در منطقه آزاد انزلی وجود دارد.

معاون فرهنگی منطقه آزاد انزلی اقدامات انجام شده برای توسعه گردشگری از جمله میزبانی از مسابقات داخلی و خارجی ورزشی و گردشگری درمانی را در این منطقه یادآور شد و گفت: ایجاد مراکز تفریحی برای خانم‌ها و آقایان، احداث ۲ پارک جنگلی در شرق و غرب منطقه آزاد انزلی، توسعه بوم گردی و گردشگری روستایی، ایجاد نشان‌های گردشگری روستایی، احداث باغ پرندگان و پل چوبی از جمله دیگر اقدامات منطقه آزاد برای توسعه گردشگری در منطقه آزاد انزلی بوده است.

فاتحی گفت: اسکله تفریحی مارینا به عنوان اولین و بزرگترین اسکله تفریحی در ایران با ظرفیت پذیرش ۳۵۰ قایق گردشگری در حال احداث است.

در ادامه علیزاده به عنوان حامی و اسپانسر نمایشگاه گفت:با توجه به این که صنعت گردشگری به عنوان سومین صنعت بزرگ دنیا می باشد وسالانه بیش از ۱۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی این صنعت می باشد ،اما کشور ما با داشتن اقلیم چهار فصل و پنانسیل های فراوانی که در زمینه گردشگری دارد به درآمد یک درصد رقم فوق نیز نرسیده است.و کشورهای همسایه از این خلاء استفاده کرده و کسب درآمد می نمایند. وی با اشاره به انتخاب مجدد آقای دکتر روحانی به عنوان رییس جمهور اظهار امیدواری کرد که با ایجاد بستر مناسب در دولت دوازدهم دیگر شاهد ماندن سرمایه گذاران در پشت درهای بسته نباشیم و فرصت های مناسب برای سرمایه گذاران در کشور به وجود بیاید و از این طریق تولید و اشتغال که شعار سال نیز می باشد محقق گردد.

آرام مدیر اجرایی نمایشگاه نیز گفت:نمایشگاه در ۲ سالن در فضای ۱۰۷۰ متر مربعی برگزار خواهد شد، و ۲۰۰ غرفه در متراژهای مختلف نیز پیش بینی گردیده است و برنامه های حاشیه ای از جمله دعوت از گروههای مختلف سنتی و اقوام ایرانی جهت اجرای برنامه ،معرفی محصولات فاخر صنایع دستی و دعوت از هنرمندان مطرح کشور برای حضور در نمایشگاه وجود دارد.

انتشار: آرش محمدی

کد خبر: 783163

وب گردی

وب گردی