روستا آزاد: دکتر ولایتی به سمت صداقت و شفافیت حرکت می کند/حرکت دانشگاه باید به سمت حل مشکلات جامعه باشد

رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه سابقه دکتر ولایتی درخشان است گفت: افرادی که با صداقت و شفافیت دکتر ولایتی مسئله دارند، علیه او موضع گیری می کنند.

رضا روستا آزاد، رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف در گفت و گو با ایسکانیوز درباره حضور دکتر ولایتی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دکتر ولایتی یکی از شخصیت های علمی و اجتماعی برجسته کشور است که به عنوان یکی از سرمایه های این کشور محسوب می شود و بین همه اقشار جامعه محبوبیت دارد که حضورش در دانشگاه آزاد اسلامی را باید به فال نیک گرفت.

رییس سابق دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به شفافیت مالی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دکتر ولایتی از نظر سوابق مالی به شدت انسان سالمی است و سابقه درخشانی دارد. همه نیز او را به عنوان فردی سالم و جدی در این امور می شناسند. دکتر ولایتی هر جا که باشند حتما سمت راه درست و سالم حرکت می کند و صداقت و شفافیت خواهند داشت. مسائل اخیر نیز به همین خاطر است بنابراین افرادی که با این صداقت و شفافیت مسئله دارند علیه او موضع گیری می کنند.

روستا آزاد با اشاره به اینکه از زمان تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون این دانشگاه تغییرات زیادی داشته، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از همان ابتدا می خواست پاسخگوی نیاز جوانان به تحصیل باشد. زمان تاسیس این دانشگاه، دانشگاه های دولتی پاسخگوی نیاز تحصیل به آموزش عالی نبودند بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی این ظرفیت را ایجاد کرد و می توان گفت، بیشتر تقاضا محور بود.

او ادامه داد: در حال حاضر تقاضا پایین آمده است و بسیاری از جوانان تحصیل کرده بیکار هستند، امروز ما نیازمند مهارت و حوزه های فنی هستیم. در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز همین گونه است. دانشگاه آزاد اسلامی باید سمت نیاز جامعه برود و رویکردش را تغییر دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف گفت: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری جامعه امروز نیازمند عمل گرایی و کار است که دانشگاه نیز باید آن را در نظر بگیرد و افراد هنرمند و توانمند برای کارهای عملی تربیت کند.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 783375

وب گردی

وب گردی