تاکید وزیر آموزش و تحقیقات نروژ بر گسترش همکاری های علمی و دانشگاهی با ایران

'توربیورن ایساکسن' وزیر آموزش و تحقیقات نروژ در جریان دیدار با محمد حسن حبیب اله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی اسلو برای گسترش همکاری های علمی و دانشگاهی دو کشور تاکید کرد

به گزارش ایسکانیوز، در جریان دیدار محمدحسن حبیب اله زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در نروژ با توربیورن ایساکسن وزیر آموزش و تحقیقات نروژ که روز پنجشنبه صورت گرفت، در مورد توسعه روابط علمی و دانشگاهی بین دو کشور گفت وگو و تبادل نظر صورت پذیرفت.
حبیب اله زاده در این دیدار با اشاره به روابط دو کشور در بخش های مختلف اقتصادی، از آمادگی کشورمان برای توسعه تعاملات آموزشی و تحقیقاتی با نروژ به عنوان مکمل علمی همکاری های اقتصادی خبر داد.
وی با اشاره به توان علمی و سابقه خوب دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در نروژ، تبادل استاد و دانشجو و نیز ایجاد کرسی زبان فارسی، ایران‌شناسی و اسلام شناسی در دانشگاه های نروژ را از جمله دیگر محورهای همکاری ذکر کرد.
ایساکسن وزیر آموزش و تحقیقات نروژ نیز با ابراز خرسندی از روند توسعه همکاری های فیمابین دو کشور بر آمادگی وزارتخانه اش برای تسهیل در همکاری های علمی و دانشگاهی بین دو کشور تاکید کرد.
وی همکاری با موسسات علمی و تحقیقاتی نروژ از جمله شورای تحقیقات نروژ و مرکز همکاری های علمی بین المللی نروژ را زمینه مناسبی برای پیشبرد اهداف آموزشی و مبادله دانش و فناوری بین دو کشور ارزیابی نمود.
وزیر آموزش و تحقیقات نروژ همچنین از تبادل استاد و دانشجو در زمینه های مورد علاقه دانشگاه های دو کشور استقبال کرد.

۳۰۱/۳۰۰

کد خبر: 783651

وب گردی

وب گردی