کنعانی مقدم: امام راحل می گفتند از خصومت میان خود و کشورهای همسایه جلوگیری کنیم/ آرمان های امام(ره) کلید انقلاب اسلامی است

عضو جبهه ایستادگی با بیان اینکه آرمان های حضرت امام (ره) کلید انقلاب اسلامی است گفت:آرمان های امام آرمان های قرآنی است و قطعا نظر ایشان بر پیاده شدن همه احکام اسلامی در شئونات مختلف کشور، حکومتداری، اخلاق و همه سطوح بوده است.

حسین کنعانی مقدم عضو جبهه ایستادگی با بیان این که آرمان های حضرت امام (ره) کلید انقلاب اسلامی است در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: آرمان های امام آرمان های قرآنی است و قطعا نظر ایشان بر پیاده شدن همه احکام اسلامی در شئونات مختلف کشور، حکومتداری، اخلاق، رفتار، کردار و همه سطوح کشور بوده است.

وی تصریح کرد: مسیری که امام پیش پای ما گذاشتند صراط مستقیم است و ما را به هدایت و رستگاری می رساند اما در این مسیر اشخاص زیادی متوقف یا از مسیر خارج و منحرف می شوند و یا در این مسیر قرار می گیرند که به رویش ها و ریزشها در آن باید توجه شود.

عضو جبهه ایستادگی با اشاره به این که آرمان های امام برای تشکیل جمهوری اسلامی بوده است، افزود: حضرت امام توانست نهادهای مستحکمی را ایجاد کند و در حال حاضر این نهادهای مستحکم از انقلاب اسلامی پاسداری می کنند و الگویشان ایرانی اسلامی است که با خواست حضرت امام بوده است.

وی درخصوص تحقق آرمان ها با اشاره به این که برای رسیدن به اهداف مان در جامعه چند نبض وجود دارد، ادامه داد: اولین نبض، نبض اخلاق است، یعنی هنگامی که اخلاق در جامعه رعایت شود ما باید متوجه شویم که به اهداف و آرمان هایی که امام مطرح کردند نزدیک شدیم.

کنعانی مقدم با بیان این که مقاومت و ایستادگی نبض دوم است، تصریح کرد: امام به ما آموختند که در مقابل سختی ها، شدائد، جنگ ها و ناملایمات ایستادگی و پایداری کنیم؛ نبض دیگر نبض استکبارستیزی است، یعنی تا زمانی که ما در مقابل دشمنان ایران و اسلام استکبارستیزی را داریم نشاندهنده آن است که ما در مسیر آرمان های امام حرکت می کنیم.

وی افزود: نبض بعدی استبدادگریزی است، هر زمانی که در کشورمان احساس کردیم رفتارهای مستبدانه در حال شکل گیری است از آن پرهیز و در مقابل آن ایستادیم قطعا هم مسیر حضرت امام(ره) هستیم. مساله بعدی بحث معیشت مردم و کمک به فقرا و مستمندان است، تا زمانی که ما از مشکلات معیشتی مردم نگران هستیم فقر، بیکاری و مشکلات اقتصادی در کشورمان وجود دارد. اگر به ایده هایی که امام مطرح کرده است نرسیدیم هر نبضی در هر مقطعی قابل سنجش و ملاحظه است و بر آن اساس می توانیم بگوییم چقدر به آرمانهایی که امام فرمودند نزدیک شده ایم.

کنعانی مقدم در خصوص این که نگاه امام به روابط بین المللی ایران با کشورهای دیگر چگونه بود، با بیان خاطره ای گفت: در جلسه ای که امام با سفرای کشورهای مختلف داشتند،ایشان خیلی صریح بحث سیاستهای اعلامی و سیاستهای اعمالی را گفتند که "بنا نیست هر حرفی که می گویم شما دیپلمات ها هم همین حرف را تکرار کنید، شما در چارچوب روابط بین الملل و روش های دیپلماتیک باید حرفهایتان را با آن ادبیات بگویید"، و نظر ایشان بر این بود که تا آنجایی که امکان دارد مانع از ایجاد خصومت میان خود و کشورهای همسایه شویم و موضوع دیگر در رابطه با آمریکا بود که آمریکا را شیطان بزرگ اعلام کردند و درخصوص مبارزه با استکبار تاکیدات بیشتری داشتند.

وی افزود: اخیرا مقام معظم رهبری در دیدار با سفرا بخش شاخصه های روابط بین الملل مبتنی بر مقاومت را در چند بند مطرح کردند که یک منشوری برای سیاست خارجی ما می شود تا در صورت رعایت آن ما کاملا در بحث سیاست های اعلامی و اعمالی مان می توانیم طوری رفتار کنیم که با کمترین روش به خواسته ها و اهدافمان برسیم.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 784383

وب گردی

وب گردی