رییس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل: بازار خودرو همچنان در رکود است

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو از ادامه رکود بازار خودرو خبر داد.

غلامحسین قاسمیان درباره بوجود آمدن تحرک در بازار خودرو در سه ماه ابتدایی سال جدید و همچنین پس از انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: در حال حاضر هیچگونه تحرکی در بازار خودرو دیده نشده و شاهد رکودی طولانی در این بازار هستیم.

وی همچنین ادامه داد: امیدوار بودیم پس از انتخابات ریاست جمهوری تغییراتی در بازار خودرو بوجود بیاید اما هنوز تحرکی در این بازار صورت نگرفته است. انتظار می رود در سه ماه آینده با افزایش قدرت خرید مردم خودرو از رکود اینچنینی خارج شود.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو درخصوص علت اصلی رکود خودرو یادآور شد: ازیک سو شهروندان به علت مشکلات اقتصادی موجود در جامعه توان خرید اتومبیل مورد نیازشان را ندارند ، از سوی دیگر خودروهای وارداتی توسط اشخاص وارد کشور می شود.

قاسمیان افزود: واردکنندگان بدون نظارت ویژه از سوی نهادهای مرتبط، اتومیبل ها را قبل از ورود به کشور با یک آگهی تبلیغاتی پیش فروش می کنند که در نهایت مردم نیز با مشکلات عدیده ای روبه رو می شوند اما اگر واردات خودرو به اتحادیه ها واگذار شود،هم مشکلات شهروندان از نظر تحویل به موقع و هزینه مناسب و هم رکود بازار خودرو به حداقل می رسد.

وی ضمن اشاره به تقاضای بیشتر شهروندان نسبت به خرید خودروهای تولید داخل گفت: خودروهای تولید داخل و وارداتی هردو در رکود به سر می برند اما در این میان از آنجا که هزینه خرید خودروهای تولید داخل بسیار کمتر است ، تقاضای شهروندان نیز برای خرید این نوع اتومبیل بیشتر از خودروهای وارداتی است. ما همیشه از مردم درخواست کرده ایم که اتومبیل مورد نیازشان را از نمایشگاه های دارای پروانه خریداری کنند.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در پایان راه حل رفع رکود بازار خودرو از سوی دولت را واگذاری واردات این نوع کالا توسط اتحادیه دانست و خاطر نشان کرد: دولت در سالهای گذشته یک وام را برای خودروهای صفر در نظر گرفت که اینکار تنها به نفع کارخانه داران بود اما نقدینگی در دست مردم را افزایش نداد. بنابراین با توجه به این موارد دولت برای رکود این بازار حتی اگر واردات را در اختیار اتحادیه قرار دهد، بهبود در این حوزه حاصل می شود.

402

کد خبر: 785063

وب گردی

وب گردی