برگزاری سخنرانی با موضوع « تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) » و پاسخگویی به احکام شرعی در دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی

به همت اداره دانشجویی و فرهنگی دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی سخنرانی با موضوع « تبیین اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) » با حضور جمعی از دانشجویان برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز، در این سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین میر جواد مرعشی مسئول امور فرهنگی اجتماعی دانشکده حقوق واحد تهران مرکزی با اشاره به آن که انقلاب اسلامی ایران ، نعمت الهی و دینی بود که در اندک زمانی کوتاه ،امواج خروشان آن از مرزهای جغرافیایی فراتر رفته و جهان معاصر علی الخصوص دنیای اسلام را دچار درخشش انفجار نورانی خود کرد.

وی بیان داشت: رهبری این انقلاب را مردی بر عهده داشت که شخصیتش درکتب فقه و فقاهت شکل گرفته بود، او فقیهی فرزانه ، آگاه و عالم بود و سیاست و سیاست مداری را پیشه ی خود نمی دانست بلکه آن را وظیفه ی خود می دانست .

حجت الاسلام والمسلمین میر جواد مرعشی اظهار داشت: اولین و مهمترین پیامی که منادی انقلاب و رهبر فرزانه ایران به گوش جهانیان رسانید خدا محوری و رهایی بی قید و شرط از سلطه ی شوم استکبار جهانی به ویژه آمریکا بود و این آوای جانبخش بر دلهای آزاد اندیشان و مجاهدان درد آشنای غربت اسلام و تاریکی انحطاط اندیشه بود و همچون آهن ربایی جذاب ،افکار و اندیشه ها را به خود معطوف ساخت .

وی در ادامه سخنان خود ضمن تصریح نمودن این مطلب که حضرت امام راحل همواره حکومت را برای مردم و در خدمت مردم میخواست تاکید فراوان بر استقلال و خود باوری داشت زیرا مهم ترین عامل موثر درجهت قطع ایادی شرق و غرب و دستیابی به حاکمیت و استقلال چیزی جز خودباوری نیست و این روحیه وقتی به وجود خواهد آمد که تحولی عظیم را در جان و درون خود به وجود آوریم .

حضرت امام خمینی (ره) در عین حال خودباختگی را مانعی در راه استقلال میدید و خودباوری و خودکفایی را شرط استقلال فکری می دانست .حضرت امام راحل می فرماید : « ما باید سالهای طولانی زحمت و مشقت بکشیم یا ازفطرت ثانی خود متحول شویم و خود را بیابیم وروی پای خویش بایستیم و مستقل گردیم و دیگر احتیاجی به شرق و غرب نداشته باشیم ...اگر این مهم را انجام دادیم ،مطمئن باشید که هیچکس و هیچ قدرتی نمیتواند به ما ضربه بزند . اگر ما از نظر فکری مستقل باشیم آنها چگونه میتوانند به ما ضربه بزنند » .امام خمینی (ره) با دم مسیحایی خود روح اعتماد به نفس و خود باوری را در کالبد ملت ایران دمید و این ملت را به نقطه ی غرور مند خودباوری رساند .اودر فرازی از سخنان خود فرمود: « اطمینان داشته باشید اگر بخواهید می شود . اگربیدار بشوید می خواهید ،شما بیدار بشوید و بفهمید این معنا را که نژاد ژرمن از نژاد آریا بالاتر نیست و غربی ها از ما بالاتر نیستند .» وی در خاتمه افزود : حضرت امام خمینی رحمه الله علیه آزادی را بالاترین نعمتی می دانستند که از سوی خالق باری تعالی به بشریت عطا شده است . انسان را مختار و آزاد آفرید تا او را در بستر حیات و زندگی بیازماید .امام راحل فرمود :در اسلام دموکراسی مندرج است و مردم آزاد هستند به بیان عقیده ی خود بپردازند و بدان عمل کنند تا زمانی که توطئه در کار نباشد و مسائلی مطرح نشود که نسل ایران را به انحراف بکشاند .آنچه در اندیشه ی سیاسی امام راحل بود پیدایش نهال دموکراسی دینی در انقلاب اسلامی بود .از نظر ایشان انسان موجودی است که میتواند با اتکا بر خصلت وجودی خویش به معنای وجودی خویش (کمال) تحقق بخشد . سخنران در انتهای سخنان خود به سوالات شرکت کنندگان در زمینه احکام شرعی پاسخ گفت.

کد خبر: 785262

وب گردی

وب گردی