مک‌کین: آمریکا در دولت اوباما جایگاه بهتری در جهان داشت

جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت: رهبری آمریکا در جهان در زمان دولت باراک اوباما بهتر از دولت ترامپ بوده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه سی‌بی‌اس، جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که هرگز ابایی از انتقاد از ترامپ نداشته در مصاحبه‌ای درباره اینکه آیا در دوره دولت باراک اوباما جایگاه آمریکا در صحنه جهانی بهتر از دولت فعلی ترامپ بود یا خیر گفت: تا جایی که مساله مربوط به رهبری آمریکا باشد، همین طور است.

مک‌کین که رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا است در سال ۲۰۰۸ در رقابت ریاست جمهوری با باراک اوباما باخت و شدیدا از دستورکار سیاست خارجی دولت اوباما انتقاد می‌کرد.

مک‌کین این اظهارات را در مصاحبه با روزنامه "گاردین" انگلیس مطرح کرد و این روزنامه انگلیسی نوشت که وی به هنگام طرح پرسشی درباره پیام ترامپ به صادق خان، شهردار لندن در ارتباط با یک حمله تروریستی در انگلیس "به طرز مشهودی ناخرسند" به نظر می‌رسید.

مک‌کین درباره توئیت‌های انتقادآمیز ترامپ علیه صادق خان در فاصله کمی بعد از حملات تروریستی این شهر گفت: فکر می‌کنید چه پیامی فرستاده شده است؟ پیام داده شده این بوده که آمریکا دیگر نمی‌خواهد رهبری کند. مردم دیگر از رهبری آمریکا مطمئن نیستند چه این مردم متعلق به سیبری باشند چه متعلق به قطب جنوب.

منبع: ایسنا

305/300

کد خبر: 786547

وب گردی

وب گردی