فعالان سیاسی در گفت و گو با ایسکانیوز: در تعیین کابینه جدید مطالبات مردم لحاظ شود

با توجه به وعده هایی که دولت دوازدهم به مردم در ایام انتخابات داده است احتیاج به کابینه ای جوان ، چالاک و متخصص دارد تا در پایان دولت دوازدهم جوابگوی انتظارات مردم باشد .

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در ایام رقابت های انتخاباتی یکی از مواردی که باعث شده بود تا دولت یازدهم بواسطه آن مورد انتقاد سایر نامزدها قرار گیرد سن بالای کابینه بود البته این مسئله ای است که دکتر روحانی نیز به آن معترف است .

این در حالی است که زمزمه هایی تعیین کابینه دولت دوازدهم به گوش می رسد به نطر می رسد رئیس جمهور و تیمی که قصد دارد مردان اجرایی دولت دوازدهم را انتخاب کنند باید مواظب باشند تا دولت جدید تبدیل به شرکت سهامی احزاب و جریانات سیاسی نشود و ملاک انتخاب آنها صرفا کارآمدی و شایسته سالاری وزرا باشد .

همچنین با توجه به وعده های متعددی که دولت دوازدهم به مردم در ایام انتخابات داده شده است احتیاج به کابینه ای جوان ، چالاک و متخصص دارد تا در پایان دولت دوازدهم جوابگوی انتظارات مردم باشد .

از همین روی داریوش قنبری فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با ایسکانیوز در مورد ویژگی های کابینه دولت دوازدهم اظهار داشت : در سراسر دنیا تغییر و تحول مدیران بعد از مدتی لازم و ضروری است و مدیران توانمند مورد تشویق قرار می گیرند و آن دسته از مدیرانی که کارنامه قابل قبولی نداشته اند دچار تغییر و تحول می شوند و همین در مورد ارزیابی مدیران دولت یازدهم قابل تسریع است .

وی ادامه داد : بعد از انتخابات مردم خواسته های داشتند و به نوعی در ادامه مطالبات مردم در سال 92 از دولت روحانی بوده است و این نشان دهنده این موضوع است که دولت یازدهم موفق عمل کرده است و همین راه گذشته راباید ادامه بدهد .

قنبری با تاکید براین نکته که نیازها و مطالبات مردم باید درنظر گرفته بشود تصریح کرد : یکی از معیارها در انتخاب مدیران در دولت آینده میزان همراهی آنها در رسیدگی به خواست مردم بوده است و افرادی که در این میان کم کاری کرده اند باید جای خود را به افراد توانمند تر بدهند تا دولت بتواند جوابگوی وعده های داده شده به مردم باشد .

دردولت یازدهم کمتر شاهد هماهنگی در بین وزارتخانه ها بودیم

همچنین سید محمد غرضی وزیر اسبق پست، تلگراف و تلفن در گفت و گو با ایسکانیوز گفت : کابینه دولت یازدهم از دست اندرکاران ستاد انتخاباتی دکتر روحانی تشکیل شد که از ویژگی های آن می توان به افراد متفرق با برنامه های متفرق به ویژه در حوزه اقتصادی نام برد.

وی افزود: در دولت یازدهم کمتر شاهد هماهنگی در بین وزارتخانه ها بودیم و هریک خط مستقلی را در دستور کار خود قرارداده بودند و همین مسئله باعث شد تا در بعد اجتماعی نیز گرفتاری هایی را برای دولت به وجود بیاورد .

غرضی تاکید کرد : انتظار می رود برخلاف دولت یازدهم در کابینه جدید نقش جریان اصلاحات بیشتر باشد .

کد خبر: 786778

وب گردی

وب گردی