بحث‌وجدل در پارلمان مصر بر سر توافقنامه تیران و صنافیر ادامه دارد

نمایندگان پارلمان مصر که مخالف توافقنامه تیران و صنافیر هستند علیه این توافقنامه شعار داده و خواستار تحقیقات از رئیس پارلمان به دلیل متهم کردن آنها به مزدوران خارجی شدند.

به گزارش ایسکانیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دومین جلسه کمیسیون قانونگذاری و قانون اساسی مصر که عصر روز دوشنبه برای بررسی توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی با عربستان معروف به توافقنامه تیران و صنافیر و شنیدن سخنان نمایندگان دولت درباره آن برگزار شد شاهد تنش و جنجالی کمتر از جلسه اول نبود به طوری که علی عبدالعال،‌ رئیس پارلمان مصر مجبور شد یک ساعت پس از آغاز جلسه به دلیل اختلافات و درگیری‌های لفظی میان نمایندگان موافق و مخالف توافقنامه مذکور، جلسه را خاتمه داده و ادامه جلسه را به وقت بعدی در عصر موکول کند.

در این جلسه نمایندگان مخالف شعار "باطل، باطل" و "مصری، مصری" سر می‌دادند و بر باطل بودن توافقنامه مذکور و مالکیت مصری بر دو جزیره تیران و صنافیر تاکید کردند.

در این جلسه درگیری‌های لفظی میان نمایندگان رخ داد.

زمانی که عبدالعال تاکید کرد که نیروهای مسلح اطلاعی از خرید و فروش‌ها ندارند و تمامی کسانی که خرید انجام می‌دهند برای همه شناخته شده‌اند و آنها سرمایه گذارانی از خارج کشور هستند، مصطفی کمال الدین حسین از نمایندگان مخالف توافقنامه تیران و صنافیر وارد بحث شد و ضمن ابراز مخالفت خود با آنچه عبدالعال گفته بود، تاکید کرد که سخنان عبدالعال اهانت به نمایندگان است. این سخن مصطفی حسین باعث عصبانیت سعید شبایک، از نمایندگان موافق دولت شد. شبایک خطاب به مصطفی حسین گفت: تو بی‌ادبی.

فراکسیون ۲۵ – ۳۰ از جناح‌های مخالف توافقنامه تیران و صنافیر خواستار آغاز تحقیقات از رئیس پارلمان به دلیل اتهاماتی شد که وی علیه نمایندگان مخالفت توافقنامه مطرح کرد.

عبدالعال این نمایندگان را مزدور خوانده و به تلاش علیه منافع کشور و منافع طرف‌های مالی متهم کرده بود.

همچنین آنان پایبندی ریاست پارلمان را به حق اظهارنظر نمایندگان طبق قانون تعیین شده، خواستار شدند.

منبع: ایسنا

305

کد خبر: 786954

وب گردی

وب گردی