97 درصد داوطلبان کارشناسی ارشد کارنامه خود را دریافت کردند/ داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی منتظر اطلاعیه این دانشگاه باشند

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی باید براساس اطلاعیه این دانشگاه انتخاب رشته کنند، گفت: تا امروز 97 درصد داوطلبان کارشناسی ارشد کارنامه خود را دریافت کردند.

دکتر حسین توکلی، مشاور سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد گفت: نتیجه اولیه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۶ به صورت کارنامه تنظیم شده و از دوشنبه ۱۵ خرداد بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است، همچنین فرم انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ از ۲۱ خرداد در سایت سازمان سنجش فعال شده است و تاکنون ۹۳ هزار و ۶۱ داوطلب مجاز فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کرده‌اند.

او ادامه داد: از ۷۰۷ هزار و ۶۳ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند تعداد ۶۸۵ هزار و ۳۹۵ نفر معادل ۹۷ درصد کارنامه خود را دریافت کرده‌اند. از این تعداد ۶۵۶ هزار و ۱۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که تاکنون بیش از ۹۳ هزار نفر انتخاب رشته کردند.

توکلی افزود: از میان ۶۵۶ هزار و ۱۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته ۳۲۵ هزار و ۲۲۷ نفر زن و ۳۳۰ هزار و ۹۵۶ نفر مرد هستند. همچنین از تعداد ۶۵۶ هزار و ۱۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته تعداد ۵۰ هزار و ۵۲۲ نفر نیز در دو کدرشته امتحانی مجاز به انتخاب رشته شده‌اند که ۲۳ هزار و ۶۸۵ نفر زن و ۲۶ هزار و ۸۳۷ نفر مرد هستند.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند و علاقه‌مند به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اسلامی هستند باید بر اساس اطلاعیه‌ای که از سوی دانشگاه آزاد اسلامی به اطلاع آن‌ها خواهد رسید در مهلت مقتضی به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کنند و رشته محل‌های مورد علاقه خود را انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه، آن‌ها را در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی ثبت کنند.

او گفت: آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی برای پذیرش دانشجو در ۱۳۲ کدرشته امتحانی در ۶ گروه آزمایشی در روزهای ۷ و ۸ اردیبهشت ۹۶ در ۶۸ شهرستان و ۱۸۵ حوزه امتحانی و ۱۳۲ کدرشته امتحانی برگزار شد.

204/200

کد خبر: 787002

وب گردی

وب گردی