برگزاری نشست تخصصی فرهنگی با موضوع« اندیشه حضرت امام خمینی(ره)» در واحد تهران مرکزی

به همت اداره دانشجویی و فرهنگی دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی  نشست تخصصی فرهنگی تحت عنوان«اندیشه حضرت امام خمینی(ره)» به مناسبت بیست و هشمتمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست دکتر بهروز رشیدی استاد دانشکده علوم سیاسی واحد تهران مرکزی در خصوص ساده زیستی در سیره نظری و عملی حضرت امام خمینی(ره) اظهارداشت: ساده زیستی از مهمترین آموزه ها وتوصیه های اسلام است که هم در قرآن کریم و هم در سیره پیامبر گرامی اسلام وائمه معصومین(ع) به آن سفارش شده است. در سنت اسلامی به ساده زیستی کارگزاران سیاسی و دولتمردان بسیار تاکید شده است.

وی افزود: جهان بینی حضرت امام خمینی (ره) ملهم از آموزه های اسلامی با اقتباس از دو منبع مهم قرآن و سنت است.

معمار کبیر انقلاب اسلامی در زندگی عملی و حیات سیاسی خود بدور از هرگونه تشریفات، تجملات و بسیار ساده زندگی می کرد و امام در حیات سیاسی خود پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان رهبر سیاسی جامعه همواره به کارگزاران سیاسی به صورت موکد و مکرر توصیه می کرد که از ساده زیستی خارج نشده و بسان مردم عادی زندگی نمایند.

وی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) همواره بر این مطلب سفارش می کرد که مقام ، موقعیت و قدرت سیاسی ، دولتمردان را به سوی تجمل گرایی ، رفاه طلبی و فاصله گرفتن از مردم سوق ندهد . از نگاه امام راحل (ره) دنیا طلبی و دنیا گرایی حجابی ظلمانی است که انسان را از مسیر نور و عدالت برحذر می دارد.

200

کد خبر: 787131

وب گردی

وب گردی