آخرین اخبار از  آتش سوزی برج گرنفل؛ آما ر غیردقیق کشته ها/تایید 50 نفر مجروح از سوی مقامات آتش نشانی

مقامات آتش نشانی لندن صبح روز چهارشنبه تایید کردند که در جریان آتش سوزی برج مسکونی گرنفل واقع در غرب لندن تاکنون تعدادی کشته و پنجاه نفر مصدوم شده اند.

به گزارش ایسکانیوز،در حال حاضر (ساعت 09.23 به وقت محلی) آتش سوزی در این برج 24 طبقه مهار شده، هر چند در بخش هایی از آنها همچنان دود و آتش دیده می شود و همچنان احتمال فروریختن آن وجود دارد.
این آتش سوزی ساعت 01:15 به وقت محلی از طبقه چهارم این برج آغاز و سپس به طبقات فوقانی سرایت کرد.
براساس گزارش های منتشر شده، تاکنون بیش از 50 نفر به دلیل جراحات ناشی از این آتش سوزی در بیمارستان تحت درمان قرارگرفته اند و صدها نفر از این ساختمان تخلیه شده اند.
تارنمای روزنامه دیلی میل در گزارشی عنوان کرد که تاکنون مرگ چندین نفر ناشی از این آتش سوزی تایید شده است.
'دنی کاتون' رییس آتش نشانی لندن در سخنانی ضمن تایید این نکته که این آتش سوزی مهیب تلفاتی داشته است گفت که تا این لحظه هنوز علت این آتش سوزی مشخص نیست و اطلاعات بیشتر به زودی دراختیار عموم قرار خواهدگرفت.
اما هنوز تعداد دقیق مجروحان و قربانیان آن مشخص نیست اما براساس شواهد عینی در زمان آتش سوزی عده ای از ساکنانش خصوصا طبقات فوقانی اش قادر به خروج به موقع از این برج نبوده اند.
شاهدان گفته اند که در زمان آتش سوزی عده ای خودشان را از پنجره های برج به بیرون پرتاب کرده اند و فریاد کسانی را می شنیده اند که در میان آتش گیر افتاده بودند.
به گفته این شاهدان، در زمان وقوع این آتش سوزی، آژیر حریق برج به صدا در نیامده و این درحالی است که درسال گذشته میلادی 10 میلیون پوند هزینه تعمیرات این ساختمان شده است.
گفته می شود که در این ساختمان قریب به 600 نفر از جمله تعداد زیادی خانواده که شماری از آنها مسلمان بوده اند، زندگی می کرده اند.
صادق خان شهردار لندن در واکنش به این آتش سوزی، در توییتی نوشت که 'واقعه بزرگی' در 'برج گرنفل' رخ داده است.
بنابر گزارش ها نیروهای امداد و آتش نشان اقدام به تخلیه ساختمان های اطراف این برج مسکونی در این بخش از پایتخت انگلیس کرده اند.
برج گرنفل در سال 1974میلادی ساخته شده و دارای 120 آپارتمان مسکونی است.

منبع: ایرنا

305/300

کد خبر: 787398

وب گردی

وب گردی