رقابت بوئینگ و ایرباس تشدید شد

بوئینگ به تازگی سفارشات زیادی برای پیشی گرفتن در راه اندازی هواپیماهای باریک پیکر و تک راهرو ۷۳۷ مکس در نمایشگاه پاریس دریافت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، بوئینگ به تازگی سفارشات زیادی برای پیشی گرفتن در راه اندازی هواپیماهای باریک پیکر و تک راهرو ۷۳۷ مکس در نمایشگاه پاریس دریافت کرده است. این شرکت به عنوان سازنده جت جنگنده اف-۱۸ رقابت شدیدی با ایرباس دارد.

تا پایان ماه می سال جاری، ایرباس تنها ۷۳ سفارش دریافت کرده بود، اما بوئینگ برای هواپیمای جدیدش ۲۰۵ سفارش گرفته بود. البته در مقایسه با سال ۲۰۱۴، ایرباس ۱۴۵۶ سفارش دریافت کرده بود در حالی که بوئینگ ۱۴۳۲ سفارش داشت.

بوئینگ، سازنده هواپیماهای دفاعی و مسافری همچنین اعلام کرد که ۲۰ سفارش برای جت ۷۳۷ مکس ۱۰ (MAX ۱۰ ۷۳۷) از شرکت GE Capital Aviation Services داشته است، شرکتی که لیزینگ هواپیماهای تجاری و بازوی مالی جنرال الکتریک است. این سازنده همچنین ۱۰ سفارش هواپیمای مکس ۷۳۷۱۰ از شرکت حمل و نقلی BOC به ارزش ۱.۲۵ میلیارد دلار داشته است. علاوه بر این، شرکت TUI هم ۱۸ جت مکس ۷۳۷۱۰ سفارش داده است.

کوین مک آلیستر، رییس هواپیماهای تجاری بوئینگ در بیانیه ای اعلام کرد: به عبارت ساده، ۷۳۷ مکس ۱۰ سودآورین ترین هواپیماهای تک راهرو و باریک پیکر خواهد بود که تاکنون دیده اید.

هواپیمای ۷۳۷ مکس ۱۰ (MAX ۱۰ ۷۳۷) جدید بوئینگ، ۱۹۰-۲۳۰ صندلی دارد که احتمالا پاسخی به ایراباس A۳۲۱neo است. این مدل ایرباس جت مسافربری باریک پیکر و محبوبی است.

با این حال، مسابقه بین بوئینگ و ایرباس برای سفارشات در نمایشگاه هواپیمایی پاریس ممکن است برای هردوسازنده هواپیما کمتر اهمیت داشته باشد. چرا که آنها در حال حاضر روی چگونگی به دست آوردن سفارشات زیاد و عظیم کار می کنند.

در حاشیه نمایشگاه هوایی پاریس، دنیس مویلینبرگ، مدیرعامل بوئینگ توضیح داد که این شرکت در حال حاضر ۴ هزار هواپیمای ۷۳۷ ناتمام دارد. مدیرعامل بوئینگ اضافه کرد، شرکت امیدوار است که تا شیب تولید هواپیما از ۴۲ هواپیما در ماه در سال ۲۰۱۷ به ۵۷ هواپیما در ماه در سال ۲۰۱۹ برسد.

مویلینبرگ در گفتگو با سی ان بی سی اعلام کرد: در برابر این افزایش در مشخصات تولید، ما در واقع در کف فروش قرار داریم.

تا پایان ماه می سال جاری، ایرباس تنها ۷۳ سفارش دریافت کرده بود، اما بوئینگ برای هواپیمای جدیدش ۲۰۵ سفارش گرفته بود. البته در مقایسه با سال ۲۰۱۴، ایرباس ۱۴۵۶ سفارش دریافت کرده بود در حالی که بوئینگ ۱۴۳۲ سفارش داشت.

وب سایت بوئینگ ادعا می کند که ۵۷۴۴ سفارش ناتمام داشته است، در حالی که در یک کنفرانس مطبوعاتی در ماه ژانویه اعلام شد، ایرباس ۶۸۷۴ هواپیمای ناتمام داشته است.

مدیرعامل بوئینگ همچنین گفت: ما به دنبال یک سال پایدار در سال ۲۰۱۷ هستیم. به نظر تقاضا قوی می آید و ما هم شاهد افزایش قیمت ها خواهیم بود و من فکر می کند یک رشد بلندمدت در بازار خواهیم داشت.

401

کد خبر: 789127

وب گردی

وب گردی